A konverzió optimalizálás a digitális marketing világában

Nyerges Márk (2020) A konverzió optimalizálás a digitális marketing világában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_NyergesMárk_KFIRI8.pdf] PDF
Szakdolgozat_NyergesMárk_KFIRI8.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Nyerges_Márk_KFIRI8.pdf] PDF
BA_TO_Nyerges_Márk_KFIRI8.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (238kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témaválasztása során számos gondolat merült fel bennem, mégis a téma kijelölése viszonylag gyorsan egyértelművé vált számomra. Mindenképpen egy hozzám, illetve érdeklődésemhez közelálló témakört igyekeztem választani, amely napjainkban is aktualitást élvez. Egy digitális marketingügynökség konverzió optimalizálásért felelős osztályán, junior elemzőként volt lehetőségem szembe kerülni különböző online környezetben tevékenykedő vállalkozások mindennapos, állandó problémáival és az ezekkel járó kihívásokkal. Ezek közül kiemelten a konverzió optimalizálással, melyet végül témaként is választottam. Látva, hogy sokszor a legkézenfekvőbb megoldás sem garantálja a sikert, felkeltette az érdeklődésemet, hogy milyen folyamatok, lépések, vizsgálatok szükségesek ahhoz, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el ezen a téren. Az előzetesen megfogalmazott különböző hipotéziseket vizsgáltam a folyamat során, melyek az alábbiak voltak: ·       a színek szerepet játszanak egy konverzió teljesülésében ·       az átlátható fizetési oldal letisztult szerkezete javítja a konverziós arányt ·       minél több vizuális információ jelenik meg, annál inkább romlik a konverziós arány A munkám első részében felvázolom a konverzió optimalizálás hátterében álló elméleti módszereket és alkalmazható megoldásokat. Ezek segítségével kialakítható a megfelelő stratégia a helyesen optimalizált oldal elérése érdekében. A dolgozatomban egy weboldal és webshop optimalizálásának folyamatán keresztül bemutatom, hogy milyen feladatokkal jár a konverzió optimalizálás egy marketing ügynökség szemszögéből. Ennek érdekében teljeskörűen elvégzett teszteket mutatok be a tervezéstől, a megvalósításon át a kiértékelésig, amiben segítségemre voltak különböző Google termékek és hőtérképes eszközök. Ezen kívül egy általam készített kérdőív kiértékelése is szerepel a dolgozatomban. Ennek célja az volt, hogy felhasználói oldalról felmérjem egy átlagos felhasználó preferenciáját és összehasonlítsam az elvégzett tesztek kiértékelése által kapott eredményekkel. Eltéréseket és egyezéseket kerestem a kérdőív által szemléltetett szűkebb réteg preferenciája és a program által végzett teszt reprezentatív eredményei között. Összességében a Google Optimize programja által elvégzett tesztek, ugyan egyértelmű, statisztikailag megbízható eredményekkel nem tudtak szolgálni, de következtetéseket azokból is lehet leszűrni. Általánosságban igaz, hogy minden hét elvégzett tesztből csupán egy eredményez statisztikailag megbízható végeredményt. A kérdőíven keresztül kapott nem reprezentatív eredmények megcáfolták az állított hipotéziseim közül azt, hogy a színek szerepet játszanának egy konverzió teljesülésében. Ezzel szemben azonban számos tanulmány foglalkozik az érintett témával és bizonyította, hogy a színek meghatározó szerepet játszanak a felhasználói tapasztalatok (UX) és felhasználói felület (UI) szempontjából. Nem megbízható módon, de irányát tekintve látszik, hogy a vásárlások szempontjából a mobil eszközt használó felhasználók előtt vezető helyen lévő számítógépet használó látogatók nagyobb arányban fejezték be a vásárlási folyamatot a kevesebb információt tartalmazó, letisztult szerkezet következtében. Mindazonáltal a kérdőívre érkezett válaszokból is az derül ki, hogy előtérbe helyezik az egyszerűséget és az átláthatóságot. A tesztek során vizsgált termékoldalak elrendezése, a fizetési oldalak tartalma vagy a készletinformációk megjelenési módja és mennyisége mind-mind olyan meghatározó részei a felhasználói élménynek, amelyek befolyással vannak a konverziók számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Alkalmazott Kvantitív Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: A/B tesztelés, digitális marketing, konverzió, multivariáns tesztelés, optimalizálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:10
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet