Marketingstratégia a Gyermelyi Zrt. életében

Rubner Nikolett Mária (2020) Marketingstratégia a Gyermelyi Zrt. életében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Rubner Nikolett Mária - Záródolgozat és Beszámoló a szakmai gyakorlatról 2020.pdf] PDF
Rubner Nikolett Mária - Záródolgozat és Beszámoló a szakmai gyakorlatról 2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Rubner Nikolett Mária - Összefoglalás.pdf] PDF
Rubner Nikolett Mária - Összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (180kB)

Absztrakt (kivonat)

Tekintve a Gyermelyi Zrt.-vel eltöltött közös múltamat szerettem volna szakdolgozatam a cég marketingtevékenységéről elkészíteni.Dolgozatom első felében egy aprócska ismertetőt írtam a cégről. Az alapadatokat követően bemutattam a vállalat céljait, azaz miképp látja önmagát a közeljövőben. Ezt követően kitértem a vállalat sokrétű tevékenységére és röviden összefoglaltam a gazdálkodására vonatkozó adatokat.A dolgozat második része a környezetelemzésről szólt. Elsőként röviden bemutattam a telephelyet, majd STEEP-elemzésnek köszönhetően elemeztem a makrokörnyezetet. Mikrokörnyezet elemzéséhez pedig SWOT-elemzést készítettem. A versenytársak feltérképezését igyekeztem termékenként végrehajtani.Dolgozatom harmadik része adta a dolgozatom nevét is. Ebben a részben tértem ki a konkrét marketingstratégiára. Először a marketing elméletét próbáltam összefoglalni, majd ezt próbáltam a 4P segítségével a gyakorlatban is bemutatni.Termékpolitika alatt először szerettem volna megvizsgálni a nemzetközi adatokat, illetve a hazai tésztafogyasztást. Ezt követően tértem ki a vállalat konkrét termékeire.A 4P második eleme az árpolitika, melynek demonstrálásához segítségül hívtam a különböző online ár-összehasonlító oldalakat. Szerettem volna kibontani a vállalat sávos árképzését.Értékesítéspolitikát két oldalról szerettem volna vizsgálni. Egyrészt a belföldi értékesítésnél milyen módokat választ a vállalat, másrészt pedig az exportértékesítése hogyan alakul.Az utolsó „P” a marketingkommunikáció. Ebben a részben igyekeztem részletes leírást adni azokból a marketingkommunikációs eszközökről, amelyeket szívesen alkalmaz a vállalat. Általánosságban levonható, hogy igyekszik a modern eszközöket használni a termékeinek megismertetésére a fogyasztókkal, hiszen rengeteg platformon van jelen.Összességében tehát egy igen komplex marketingtevékenységet alkalmaz a vállalat. Közel 70 éve annak, hogy megalapítottak egy szövetkezetet, amely a kiemelkedő vezetéstechnikai módszereinek köszönhetően Magyarország piacvezető vállalatává válhatott.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Brávácz Ibolya
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK
Sinkovits Szilvia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: környezetelemzés, marketing, marketing terv, marketingeszközök, marketingtevékenység, vállalkozás marketingstratégiája
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:08
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet