A vállalati kommunikáció sajátosságai, valamint a COVID-19 járvány hatása a CIB Bank intern és extern kommunikációjára

Ravasz Ramóna (2020) A vállalati kommunikáció sajátosságai, valamint a COVID-19 járvány hatása a CIB Bank intern és extern kommunikációjára. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Ravasz_Ramóna_IS87AM.pdf] PDF
Szakdolgozat_Ravasz_Ramóna_IS87AM.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 09..

Download (5MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem_Ravasz Ramóna.pdf] PDF
Titkosítási kérelem_Ravasz Ramóna.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (264kB)
[thumbnail of BA_TO_ravasz_ramóna_is87am.pdf] PDF
BA_TO_ravasz_ramóna_is87am.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 09..

Download (965kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom elején az elméleti háttér pontos meghatározására törekedtem a külső és a belső kommunikáció minél alaposabb definiálásával majd kifejtésével. Ezzel megalapoztam a kutatásom minőségi elvégzését, hiszen a téma kielégítő elemzéséhez szükséges ismerni a kommunikációs folyamat részeit, a kommunikáció lehetséges formáit, befolyásoló tényezőit és csatornáit. Ezt követően primer kutatás formájában végeztem kutatást a CIB Bank kis- és középvállalatokkal foglalkozó két területén. A kapcsolattartó és a számlavezető kollégáim körében töltettem ki a kérdőívemet, amelyet a csatornahasználatra, a rendezvényekre és a home office-ra való átállásra kiélezve készítettem el. A kapcsolattartói területen a külső, valamint mindkét terület vizsgálatával pedig a belső kommunikáció elemzését végeztem el. A kérdőívemet a CIB Bank öt használt csatornájára alapozva alkottam meg: a személyes kommunikációra, az e-mailre, a mobiltelefonos kommunikációra, a Skype és Teams alkalmazásokra és az SMS-re. A kutatási kérdéseimre igencsak összetett válaszokat kaptam:        1.       Milyen változásokat, szokatlan procedúrákat kellett bevezetni a COVID-19 járvány hatására a CIB Bank külső és belső kommunikációjában? A kapcsolattartói kommunikáció során a megszokott rendezvények jelentős részét márciustól kezdődően offline formában tudták csak megvalósítani, így hangsúlyos és sarkalatos változásokat kellett bevezetni az évről-évre megrendezésre kerülő rendezvényeket tekintve. A médiamegjelenéseik terén is számos változást kellett alkalmazniuk, ugyanis az előre megtervezett témakörök helyett a járvány került a középpontba, így e köré építették a megjelenéseiket is. A belső kommunikációra vonatkozóan egyértelműen kirajzolódott az Intranet, az e-mail, a szervezet által biztosított mobiltelefon és a videó alapú alkalmazások szerepe mind a vírus előtt, mind pedig utána, tehát elegendő információt kaptam a megfelelő összehasonlításhoz. A home office bevezetésénél főként e-mailen és Intraneten kapták a távmunkára vonatkozó utasításokat, de a többi csatornán is megjelentek az információk a gördülékeny átállás érdekében. A belső kommunikáció járványhelyzetre való aktualizálásánál kiemelendő tevékenység az IntrApp bevezetése is.        2.      Milyen hatással volt a COVID-19 járvány a csatornahasználati szokásokra a CIB Bank külső és a belső kommunikációban? Grafikonos ábrázolás segítségével a járvány előtti, illetve a jelenlegi helyzet között vontam párhuzamot. Ennek eredményeképp megállapítottam, hogy lényegbeli változás leginkább a személyes kommunikáció csökkenésénél mutatható ki, melynek pótlása egyénektől függően megoszlik a többi csatorna között. Javaslatot tettem egy jövőbeli hasonló kérdőív elkészítésére a bankon belül nem csak KKV szektorban. Ennek vizsgálatával a felhasználók visszajelzései alapján optimalizálhatnák a csatornákat a hatékonyabb működés elérése és egy fejlettebb belső kommunikációs rendszer működtetése érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CIB Bank, COVID-19, extern kommunikáció, intern kommunikáció, vállalati kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:07
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet