A Z generáció munkavállalói attitűdjei a munkaerőpiacon

Mizsei Dorina Petra (2020) A Z generáció munkavállalói attitűdjei a munkaerőpiacon. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of MizseiDorinaPetra_szakdolgozat.pdf] PDF
MizseiDorinaPetra_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of MizseiDorinaPetra_szakdolgozat_témavázlat_és_összefoglaló.pdf] PDF
MizseiDorinaPetra_szakdolgozat_témavázlat_és_összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (316kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom során a Z generációt (1995 és 2009 között születettek) fogom tüzetesebben megvizsgálni és összehasonlítani az X generációval (1965-1979 között születettek). Választásom azért az úgynevezett Netgenerációra esett, mert mi vagyunk a világ első globális és digitális nemzedéke, akik (kis túlzással) beleszülettek a számítástechnika környezetébe. Az összehasonlításhoz a „szülei(n)ket” választottam, mert a két korosztály között nagyobb különbség van, mint a Z és az Y közt, valamint, mert ők az a generáció, akik jelenleg a legmagasabb számban vannak jelen a munkaerőpiacon, ők teljesen másképp nevelkedtek és feltételezem, hogy ezáltal más a munkához való hozzáállásuk. - hogy hogyan viselkednek a munkaerőpiacon, mi motiválja vagy demotiválja őket a munkára? Megnézem, hogy milyen véleménnyel van egymásról a két generáció, milyen sztereotípiák terjednek róluk és ezeket megerősítem, vagy megcáfolom. Ezt követően munkaerőpiac során érintőlegesen kitérek az esetlegesen felmerülő konfliktusokra és megoldásokra majd jobban belemélyedek a kutatási kérdésembe, melyben arra szeretnék választ kapni, hogy valóban van-e különbség a Z és X generáció munkavállalói magatartása és a munkához való hozzáállása között, illetve, hogy a Z generációs fiatalokat mi motiválja a munkára? Valamint, hogy a napjainkban egyre népszerűbb csapatépítő programok csökkenthetik-e a nézeteltérések kialakulását az egyes generációk között? A kutatásom célja az volt, hogy ráirányítsam a figyelmet a Z nemzedékre, akiknek legidősebbjei most lépnek be a munkaerőpiacra. A rájuk jellemző különleges tulajdonságok, személyiségjegyek és az a tény, hogy minden eddigi korcsoportnál kevesebben vannak, új kihívásokkal bír számukra és a munkaadók számára is. Továbbá, hogy a Z generáció hosszú távon akarjon dolgozni egy munkahelyen és ezt meg is tudják valósítani a későbbiekben. Mindezt úgy, hogy ne okozzon problémát a generációs szakadék a Z és X nemzedékek között a munkaerőpiacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csongrádi Gyöngyi
Belső
főiskolai docens, Üzleti Gazdaságtan Tanszék, PSZK
Tóthné Juhász Mária
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, generációk, munkaerőpiac, nemzedék, nemzedékek, X generáció, Z generációk
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:07
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet