A Z generáció munkavállalói attitűdjei a munkaerőpiacon

Mizsei Dorina Petra (2020) A Z generáció munkavállalói attitűdjei a munkaerőpiacon. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of MizseiDorinaPetra_szakdolgozat.pdf] PDF
MizseiDorinaPetra_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of MizseiDorinaPetra_szakdolgozat_témavázlat_és_összefoglaló.pdf] PDF
MizseiDorinaPetra_szakdolgozat_témavázlat_és_összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (316kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom során a Z generációt (1995 és 2009 között születettek) fogom tüzetesebben megvizsgálni és összehasonlítani az X generációval (1965-1979 között születettek). Választásom azért az úgynevezett Netgenerációra esett, mert mi vagyunk a világ első globális és digitális nemzedéke, akik (kis túlzással) beleszülettek a számítástechnika környezetébe. Az összehasonlításhoz a „szülei(n)ket” választottam, mert a két korosztály között nagyobb különbség van, mint a Z és az Y közt, valamint, mert ők az a generáció, akik jelenleg a legmagasabb számban vannak jelen a munkaerőpiacon, ők teljesen másképp nevelkedtek és feltételezem, hogy ezáltal más a munkához való hozzáállásuk. - hogy hogyan viselkednek a munkaerőpiacon, mi motiválja vagy demotiválja őket a munkára? Megnézem, hogy milyen véleménnyel van egymásról a két generáció, milyen sztereotípiák terjednek róluk és ezeket megerősítem, vagy megcáfolom. Ezt követően munkaerőpiac során érintőlegesen kitérek az esetlegesen felmerülő konfliktusokra és megoldásokra majd jobban belemélyedek a kutatási kérdésembe, melyben arra szeretnék választ kapni, hogy valóban van-e különbség a Z és X generáció munkavállalói magatartása és a munkához való hozzáállása között, illetve, hogy a Z generációs fiatalokat mi motiválja a munkára? Valamint, hogy a napjainkban egyre népszerűbb csapatépítő programok csökkenthetik-e a nézeteltérések kialakulását az egyes generációk között? A kutatásom célja az volt, hogy ráirányítsam a figyelmet a Z nemzedékre, akiknek legidősebbjei most lépnek be a munkaerőpiacra. A rájuk jellemző különleges tulajdonságok, személyiségjegyek és az a tény, hogy minden eddigi korcsoportnál kevesebben vannak, új kihívásokkal bír számukra és a munkaadók számára is. Továbbá, hogy a Z generáció hosszú távon akarjon dolgozni egy munkahelyen és ezt meg is tudják valósítani a későbbiekben. Mindezt úgy, hogy ne okozzon problémát a generációs szakadék a Z és X nemzedékek között a munkaerőpiacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, generációk, munkaerőpiac, nemzedék, nemzedékek, X generáció, Z generációk
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:07
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet