A humán controlling megvalósulási gyakorlata és fejlesztési lehetőségei a KÉSZ cégcsoporton belül, különös tekintettel az elégedettségi felmérésre fókuszálva.

Pánczél Dávid László (2020) A humán controlling megvalósulási gyakorlata és fejlesztési lehetőségei a KÉSZ cégcsoporton belül, különös tekintettel az elégedettségi felmérésre fókuszálva. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Pánczél Dávid Szakdolgozat 3.0 végleges.pdf] PDF
Pánczél Dávid Szakdolgozat 3.0 végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2070. December 10..

Download (1MB)
[thumbnail of Pánczél Dávid Titkosítási kérelem 2020.pdf] PDF
Pánczél Dávid Titkosítási kérelem 2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (281kB)
[thumbnail of BA_TO_pánczél_dávid_azsbyc.pdf] PDF
BA_TO_pánczél_dávid_azsbyc.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2070. December 10..

Download (304kB)

Absztrakt (kivonat)

            A szakdolgozatom első felében a controlling elméleti kérdéseit tanulmányoztam. Arra a következtetésre jutottam, hogy a controlling szerteágazó tudomány, amely több területről származó átfogó ismeretet igényel. Kezdve a számviteltől, a menedzsment funkciókig. A fentartható fejlődés érdekében elengedhetettlen a vállalatoknak a munkaerő megőrzése és az emberi erőforrásokkal való gazdálkodás nyomon követése. Ezeknek az alakulását a humán controlling hivatott vizsgálni hosszú és rövid távú terveket készítve. A szakdolgozatomban elsődlegesen a KÉSZ stratégiai tervét mutatom be, részletesen kitérve annak elemeire és a munkavállalók által kitöltött elégedettségi felmérésre. A felmérés során összevetettem a későbbi adatokkal, amiből így már javalatokat tudtam tenni, hogy milyen változtatások szükségesek az elégedettségi szint javítására. A szakdolgozatom fő kérdésköreibe tartozik az emberi teljesítmény változékony mivoltának a monitorozása, elégedettségi felméréssel alátámasztva. Továbbá a humán controlling rendszereket ért változások, illetve a stratégiát ért változások a koronavírus járvány miatt. A HRBI rendszer ismertetésére is sor kerül, amely egy igazán jövőbe mutató információszolgáltató rendszer a humán controllerek eszköztárában.             A szakdolgozatomban igazolást nyert az a felvetés, hogy lehetséges az emberi teljesítmény mérése, de a teljesítmény az elégedettséggel szorosan összefügg. Az megállapítható, hogy a koronavírus okozta helyzet megváltoztatta az elégedettségi felmérésben vizsgálandó kérdésköröket, és a home office-hoz való hozzáállást.             Végezetül az adatok elemzése során kiderült, hogy a KÉSZ csoport, milyen intézkedések meghozatalával ért el sikereket a stratégia terén és a koronavírus okozta pánik kezelésében. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a KÉSZ vezetősége és menedzsmentje által meghozott intézkedések, példát mutathatnak más válsághelyzetben lévő vállalatoknak. Az intézkedésekre való pozitív reakció és vállalati kultúra létfontosságú egy nagyvállalat életében, ezért a HR-nek és a vezetőségnek közös célja, hogy megtartsa a jó, elégedett, elkötelezett munkaerőt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Ágoston Csilla Zsuzsanna
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh Krisztina
Belső
főiskolai docens, Számvitel Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: controlling, emberi erőforrás stratégia, HR stratégia, humán controlling, KÉSZ Holding
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:05
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet