Vállalkozás alapítása és a vállalkozói kedv napjainkban Magyarországon

Mezei Bernadett (2020) Vállalkozás alapítása és a vállalkozói kedv napjainkban Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Mezei_Bernadett_NU1GFZ.pdf] PDF
Szakdolgozat_Mezei_Bernadett_NU1GFZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Mezei_Bernadett_NU1GFZ.pdf] PDF
BA_TO_Mezei_Bernadett_NU1GFZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (210kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat témájának választása során különös figyelmet kell fordítani arra, hogy egy számomra érdekes, hasznos témát dolgozzak fel, ezért esett a választásom a vállalkozások alapjaira és a vállalkozó kedvére. A bevezető részben leírom, hogy milyen tényezők befolyásolják a vállalkozások számát, mint a gazdasági válságot vagy egyéb külső tényezők. Ebben a részben a Központi Statisztikai Hivatal adataira támaszkodva, röviden elemzem a vállalkozások számát a 2014 és 2018 közötti időszakra. Egy vállalkozás indítása előtt fontos tisztában lenni azzal, hogy akik azok a tényezők, amik alapján lehet kategorizálni egy vállalatot, vagy, hogy melyikeket vállalják formában, akik közül válaszolnak a vállalkozók, ezekhez milyen követelményeknek kell megfelelnie, és hogy milyen előnyei vannak a különböző vállalatoknak. A tovább figyelembe véve, hogy hasznos lehet a piackutatás egy vállalkozás indítása előtt, mert ezekkel a lehetőségekkel felmérni a piacot, a piaci igényeket és a versenytársakat is. Megnevezem a nagyon ismert piackutatási formákat és azok előnyeit, hátrányait. Ebben a részben szó volt a kvantitatív és minőségi piackutatásról, valamint a primer- és szekunder adatgyűjtési módszerről. Ahhoz, hogy felmérjük mi is szükséges a vállalkozás indításához, nem elég a piackutatáshoz, a piaci megismeréséhez, hanem fontos az, hogy legyen egy üzleti terv, ami minden egyes között van, hogy mekkora induló tőkére van szükség a vállalkozásnak, valamint rövid és A hosszú távú terveket tartalmazzák a vállalkozások jövőjére. Ebben a részben a SWOT-elemzés hasznosságát és szempontjait ismertetik, ami a külső és belső vállalati környezet alapján állít fel egy elemzést a vállalkozásról. A dolgozatom harmadik részében az általam végzett kutatást elemzem, ami arra irányul, hogy felmérjem milyen a vállalkozó kedv ma, Magyarországon. Ehhez egy kérdőívet állítottam össze, amit az interneten juttattam el a kitöltőkhöz. Az eredményeket elemezem és a fontosabb információkat diagrammon szemléltetem. Ezt a gyakorlati helyét főkönyvelőjével készítettem egy interjúval, amellyel kapcsolatban kérdeztem, hogy mik a tapasztalatok a vállalkozások alapításával kapcsolatosan, valamint, hogy véleménye szerint milyen e-vállalkozói alapítás napjainkban. Ezután egy rutinos vállalkozóval készült interjú, akit szintén a saját tapasztalatairól kérdeztem, ami szakmájából adódóan más, mint a könyvelőé. A dolgozatomat egy rövid, lényegre törő összegzéssel zártam,

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: piackutatás, SWOT-elemzés, vállalati formák, vállalkozás alapítása, vállalkozói kedv
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:04
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet