A szervezeti kommunikáció új lehetőségei a digitális világban egy kereskedelmi vállalkozás dolgozóinak visszajelzése alapján

Varga Milán (2020) A szervezeti kommunikáció új lehetőségei a digitális világban egy kereskedelmi vállalkozás dolgozóinak visszajelzése alapján. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_BA_Varga_Milán_U57LHI.pdf] PDF
Szakdolgozat_BA_Varga_Milán_U57LHI.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 10..

Download (645kB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem_Varga_Milán_U57LHI.pdf] PDF
Titkosítási kérelem_Varga_Milán_U57LHI.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (865kB)
[thumbnail of BA_TO_Varga_Milán_U57LHI.pdf] PDF
BA_TO_Varga_Milán_U57LHI.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 10..

Download (134kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakmai gyakorlatom a Mérker 2007 Zrt.-nél töltöttem kereskedelmi asszisztens pozícióban. Ezalatt az idő alatt betekintést nyertem a vállalat működésébe és a szervezeti kommunikációba, amely végül a szakdolgozatom témája lett. Viszont, mielőtt ennek vizsgálatára kitértem, megismertem a kommunikációt, annak főbb fogalmait, elemeit és folyamatait, illetve ezeknek működését modellek segítségével. Ezen ismeretek megszerzése után, a Public Relations intézményével ismerkedtem meg, annak külső és- belső eszközeivel, melyeket egy nagyobb tömeg által ismert példán keresztül szemléltettem. A példa megismerése és feldolgozása mutatta meg számomra, hogy ez miért is olyan fontos egy vállalat életében. A következő fejezetben bemutattam a szervezeti kommunikációt, annak eszközeit és platformjait, illetve a szervezeti kommunikációt hátráltató/gátló tényezőit. A szakirodalom feldolgozása során megismertem a formális és informális kommunikáció közti különbségeket, illetve a vertikális és horizontális kommunikáció céljait és funkcióit. A fent említett fogalmak és elméleti tudás birtokában kezdtem meg primer kutatásomat, melynek célja az volt, hogy bemutassam a koronavírus járvány vállalati kommunikációra gyakorolt hatását. Előzetes feltevéseim alapján is gondoltam, hogy komoly változások történtek a szervezet életében az elmúlt hónapok során, melyek a kvalitatív kutatásom által be is igazolódtak. Ebből kifolyólag megtudhattam, hogy a járvány előtt és- után a munkavállalók mely kommunikációs platformokat és csatornákat részesítették előnyben. Továbbá ismereteket szereztem arról, hogy milyen új platformokat használnak a pandémia kezdete óta és az ezekről szerzett tapasztalatokat is tanulmányozni tudtam. Ezentúl a járványügyi intézkedésekről is szereztem információkat. Végül, de nem utolsó sorban a home office vívmányairól kérdeztem a cég dolgozóit. Ezeknek az információknak a birtokában hasonlítottam össze a különböző szervezeti egységek munkáját és tettem javaslatokat a cég tevékenységének továbbfejlesztésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Tamás
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK
Vágvölgyi Eszter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső kommunikáció, kommunikációs csatornák, kommunikációs eszközök, public relations, szervezeti kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:04
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet