A szervezeti kommunikáció új lehetőségei a digitális világban egy kereskedelmi vállalkozás dolgozóinak visszajelzése alapján

Varga Milán (2020) A szervezeti kommunikáció új lehetőségei a digitális világban egy kereskedelmi vállalkozás dolgozóinak visszajelzése alapján. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_BA_Varga_Milán_U57LHI.pdf] PDF
Szakdolgozat_BA_Varga_Milán_U57LHI.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 10..

Download (645kB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem_Varga_Milán_U57LHI.pdf] PDF
Titkosítási kérelem_Varga_Milán_U57LHI.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (865kB)
[thumbnail of BA_TO_Varga_Milán_U57LHI.pdf] PDF
BA_TO_Varga_Milán_U57LHI.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 10..

Download (134kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakmai gyakorlatom a Mérker 2007 Zrt.-nél töltöttem kereskedelmi asszisztens pozícióban. Ezalatt az idő alatt betekintést nyertem a vállalat működésébe és a szervezeti kommunikációba, amely végül a szakdolgozatom témája lett. Viszont, mielőtt ennek vizsgálatára kitértem, megismertem a kommunikációt, annak főbb fogalmait, elemeit és folyamatait, illetve ezeknek működését modellek segítségével. Ezen ismeretek megszerzése után, a Public Relations intézményével ismerkedtem meg, annak külső és- belső eszközeivel, melyeket egy nagyobb tömeg által ismert példán keresztül szemléltettem. A példa megismerése és feldolgozása mutatta meg számomra, hogy ez miért is olyan fontos egy vállalat életében. A következő fejezetben bemutattam a szervezeti kommunikációt, annak eszközeit és platformjait, illetve a szervezeti kommunikációt hátráltató/gátló tényezőit. A szakirodalom feldolgozása során megismertem a formális és informális kommunikáció közti különbségeket, illetve a vertikális és horizontális kommunikáció céljait és funkcióit. A fent említett fogalmak és elméleti tudás birtokában kezdtem meg primer kutatásomat, melynek célja az volt, hogy bemutassam a koronavírus járvány vállalati kommunikációra gyakorolt hatását. Előzetes feltevéseim alapján is gondoltam, hogy komoly változások történtek a szervezet életében az elmúlt hónapok során, melyek a kvalitatív kutatásom által be is igazolódtak. Ebből kifolyólag megtudhattam, hogy a járvány előtt és- után a munkavállalók mely kommunikációs platformokat és csatornákat részesítették előnyben. Továbbá ismereteket szereztem arról, hogy milyen új platformokat használnak a pandémia kezdete óta és az ezekről szerzett tapasztalatokat is tanulmányozni tudtam. Ezentúl a járványügyi intézkedésekről is szereztem információkat. Végül, de nem utolsó sorban a home office vívmányairól kérdeztem a cég dolgozóit. Ezeknek az információknak a birtokában hasonlítottam össze a különböző szervezeti egységek munkáját és tettem javaslatokat a cég tevékenységének továbbfejlesztésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső kommunikáció, kommunikációs csatornák, kommunikációs eszközök, public relations, szervezeti kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:04
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet