A Magyar Posta Zrt. informatikai beszerzési folyamata

Vitéz Bálint Tamás (2020) A Magyar Posta Zrt. informatikai beszerzési folyamata. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Vitéz_Bálint_szakdolgozat_2020.pdf] PDF
Vitéz_Bálint_szakdolgozat_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 10..

Download (1MB)
[thumbnail of Vitéz_Bálint_Tamás_titoktartási.pdf] PDF
Vitéz_Bálint_Tamás_titoktartási.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (188kB)
[thumbnail of FOSZK_OF_Vitéz_Bálint_Tamás_AHE9Q7.pdf] PDF
FOSZK_OF_Vitéz_Bálint_Tamás_AHE9Q7.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 10..

Download (181kB)

Absztrakt (kivonat)

A Magyar Posta országunk egyik legnagyobb munkáltatójaként hatalmas informatikai infrastruktúrával rendelkezik. A nagy szervezetből adódóan az informatika is egy hatalmas terület, az IT üzemeltetésen közel 330-an dolgoznak. Az informatikai hibák és kérések napi szinten több ezret tesznek ki, melyek kezelésére a Posta a HPSM rendszert használja. Az egyik feladatom ebben a rendszerben az eszközök igénylésének elbírálása és jóváhagyása volt.  Szakmai gyakorlatom során sok új ismeretet tanulhattam meg egy nagyvállalat működéséről. Érdekes volt látni, hogy itt mennyire kötöttek a szabályozások, mennyire központosított az egész rendszer. Bármilyen igényről is legyen szó, minimum az osztályvezető jóváhagyása szükséges a teljesítéshez. Ez az összes folyamatot nagyon lelassítja. Tapasztalataim szerint a legtöbb vállalati folyamat hatékonysága elég alacsony.  Dolgozatom központi témája a Magyar Posta beszerzési folyamatának a bemutatása volt. Kutatásomban igyekeztem átfogóan bemutatni a teljes folyamatot, egy társasági eljárás lépései által. Egy átlagos társasági eljárás hossza 70-80 munkanap. Komoly előre tervezés szükséges ahhoz, hogy a kívánt eszközökre és szolgáltatásokra időben megszülessen a szerződés.  Mielőtt nekikezdtem a beszámolómnak, két hipotézist állítottam fel, amelyek tapasztalatai alapján javaslatokat tettem a beszerzési eljárások gyorsítására, és hatékonyságának növelésére. Itt fogalmaztam meg az IT vezérigazgató helyettes és a vezetők szerepének átalakítását, valamint minden folyamat integrálását az Ariba rendszerbe. Továbbá javasoltam, hogy az Ariba rendszerbe legyen beépítve figyelmeztető email is, amely tájékoztatja a munkavállalót a rajta lévő, megoldatlan feladatról.  Összességében tanulságos volt belelátni a beszerzési folyamat működésébe, részt venni benne, koordinálni ezeket az eljárásokat. Véleményem szerint az egyik legégetőbb kérdés a folyamat hatékonyságának növelése. Ezt úgy lehetne első körben megtenni, hogy az IT Vigh engedélyezési értékhatárát megemelnék 150-200 millió Ft-ra, valamint az összes vezetői jóváhagyási kört integrálnák a rendszerbe. Ha ezeket megteszi a Posta, akkor az eljárások átfutási ideje hetekkel rövidülhetne.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdaságinformatikus

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bozó Mária
Belső
Mestertanár, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK
Lehoczki Krisztián
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: beszerzés, engedélyezés, folyamatelemzés, informatikai eszközök, postai szolgáltatások, szerződések
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:04
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet