Vitéz Bálint Tamás (2020) A Magyar Posta Zrt. informatikai beszerzési folyamata. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Vitéz_Bálint_szakdolgozat_2020.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 10.. Download (1MB) |
|
PDF
Vitéz_Bálint_Tamás_titoktartási.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (188kB) |
|
PDF
FOSZK_OF_Vitéz_Bálint_Tamás_AHE9Q7.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 10.. Download (181kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Magyar Posta országunk egyik legnagyobb munkáltatójaként hatalmas informatikai infrastruktúrával rendelkezik. A nagy szervezetből adódóan az informatika is egy hatalmas terület, az IT üzemeltetésen közel 330-an dolgoznak. Az informatikai hibák és kérések napi szinten több ezret tesznek ki, melyek kezelésére a Posta a HPSM rendszert használja. Az egyik feladatom ebben a rendszerben az eszközök igénylésének elbírálása és jóváhagyása volt. Szakmai gyakorlatom során sok új ismeretet tanulhattam meg egy nagyvállalat működéséről. Érdekes volt látni, hogy itt mennyire kötöttek a szabályozások, mennyire központosított az egész rendszer. Bármilyen igényről is legyen szó, minimum az osztályvezető jóváhagyása szükséges a teljesítéshez. Ez az összes folyamatot nagyon lelassítja. Tapasztalataim szerint a legtöbb vállalati folyamat hatékonysága elég alacsony. Dolgozatom központi témája a Magyar Posta beszerzési folyamatának a bemutatása volt. Kutatásomban igyekeztem átfogóan bemutatni a teljes folyamatot, egy társasági eljárás lépései által. Egy átlagos társasági eljárás hossza 70-80 munkanap. Komoly előre tervezés szükséges ahhoz, hogy a kívánt eszközökre és szolgáltatásokra időben megszülessen a szerződés. Mielőtt nekikezdtem a beszámolómnak, két hipotézist állítottam fel, amelyek tapasztalatai alapján javaslatokat tettem a beszerzési eljárások gyorsítására, és hatékonyságának növelésére. Itt fogalmaztam meg az IT vezérigazgató helyettes és a vezetők szerepének átalakítását, valamint minden folyamat integrálását az Ariba rendszerbe. Továbbá javasoltam, hogy az Ariba rendszerbe legyen beépítve figyelmeztető email is, amely tájékoztatja a munkavállalót a rajta lévő, megoldatlan feladatról. Összességében tanulságos volt belelátni a beszerzési folyamat működésébe, részt venni benne, koordinálni ezeket az eljárásokat. Véleményem szerint az egyik legégetőbb kérdés a folyamat hatékonyságának növelése. Ezt úgy lehetne első körben megtenni, hogy az IT Vigh engedélyezési értékhatárát megemelnék 150-200 millió Ft-ra, valamint az összes vezetői jóváhagyási kört integrálnák a rendszerbe. Ha ezeket megteszi a Posta, akkor az eljárások átfutási ideje hetekkel rövidülhetne.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | beszerzés, engedélyezés, folyamatelemzés, informatikai eszközök, postai szolgáltatások, szerződések |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 13:04 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 13:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |