Németh Luca (2020) Kell ez a disznó Magyarországnak? - avagy a HORVÁTH-Farm Kft. marketingstratégiája. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Németh_Luca_UJCTAL_GM_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BO_TO_Németh Luca_UJCTAL.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (247kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat egy izgalmas téma köré épül, egy magyar húsipari kisvállalkozás marketingstratégiájának felépítésére kerül sor. A dolgozat célja a HORVÁTH-Farm Kft. marketingstratégiájának kialakítása cégen belüli húsüzletág szinten. A HORVÁTH-Farm Kft. jogelődjén keresztül közel 30 éve foglalkozik mezőgazdasággal és állattenyésztéssel. Most készül nyitni a húsfeldolgozás felé. A szakdolgozat során azt vizsgálom, hogy beilleszthető-e a marketingelmélet a gyakorlatba az általam választott kisvállalkozás estében. A választ úgy kapom meg, hogy párhuzamosan az elmélet ismertetésével építem fel a HORVÁTH-Farm Kft. marketingstratégiáját. Feltételezésem az, hogy a marketingstratégia egyes elemei beilleszthetőek a gyakorlatba, de van, amely csak magas költség- és időráfordítás árán, és ez egy kisvállalkozásnak nem feltétlenül éri meg. A szakdolgozat alapvetően három fő részből áll, melyek egyben a marketingstratégia fő lépései is. Ezek rendre a következők: stratégiai elemzés, stratégia kialakítás és megvalósítás/ellenőrzés. A stratégia kialakítását a stratégiai elemzés készíti elő. A marketingkörnyezet elemzése kerül bemutatásra a dolgozatban mind elméleti, mind gyakorlati szinten. A dolgozatban hangsúlyos piaci kereslet felmérése, amely jelen esetben a primer kutatás. A primer kutatás célja a hús és húskészítmények vásárlási szokásait megismerni, mivel így a stratégiai marketing a fogyasztók preferenciáit figyelembe véve alakítható ki. Mivel a piaci kereslet felméréséhez sok válasz szükséges így a választott módszertan a kérdőíves megkérdezés. A stratégiai elemzés további alfejezetekre osztott, amelyekben az STP-stratégia és a marketingmix 4P szerinti kidolgozása kerül bemutatásra mind elméleti, mind gyakorlati szinten. A gyakorlati részek kidolgozásánál arra törekszem, hogy az elméletnek megfelelő lépéseket, meghatározásokat fogalmazzak meg. A stratégiai marketingtervet követi a megvalósítás, illetve ellenőrzés, hiszen a vállalkozásnak a gyakorlatba is be kell építeni a kidolgozott stratégiát, csak akkor lehet hatékony, ha azok megvalósítása is hatékony. Végül a szakdolgozatot egy rövid összefoglalás zárja, amely válaszol a bevezetésben feltett kérdésre, azaz hogyan illeszthető be a marketingelmélet a gyakorlatba a HORVÁTH-Farm Kft. esetében? Illetve a fejezetben szó van még az önreflexióról, ahol a post motorola pontjai alapján fejtem ki, hogy milyen volt a szakdolgozat megírása.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | HORVÁTH-Farm Kft., húskészítmények, marketing, marketingstratégia, stratégiai marketingterv |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 13:02 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 13:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |