A digitalizáció hatásának elemzése az OTP Bank Nyrt-n keresztül

Nagy Orsolya (2020) A digitalizáció hatásának elemzése az OTP Bank Nyrt-n keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Nagy_Orsolya_KNH2L6.pdf] PDF
Nagy_Orsolya_KNH2L6.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_nagy_orsolya_knh2l6.pdf] PDF
BA_TO_nagy_orsolya_knh2l6.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (313kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a digitalizáció hatásának elemzése az OTP Bank Nyrt-n keresztül. A szakdolgozat kiemelten a pénzintézet ügyfélkiszolgálásának színvonalára és környezettudatos működésére tett befolyásokat vizsgálja. A vizsgálandó hipotézisem: az OTP Bank Nyrt. a digitalizáció hatására környezettudatosabbá, az ügyfélkiszolgálása színvonalasabbá válik. A hipotézis vizsgálata előtt a dolgozatom egy elméleti hátteret nyújt az olvasó számára (több szemszögből) a digitalizálásról, a digitális transzformációról, az elektronikus dokumentumok jelentőségéről.  Ezt követően egy átfogó képet kap Magyarország, illetve a hazai bankszektor digitális fejlettségéről. 2020-ban Magyarország digitális fejlettségét mérő indexe nem esett messze az európai átlagtól. Az ország az internet-hozzáférés területén a legkiemelkedőbb, azonban lemaradásban van a digitalizáció területén. A hazai bankrendszer sem tér el az átlagos eredménytől, egy közepes digitális fejlettségi szint jellemzi ezt a szférát. A szakdolgozatomban a digitális transzformáció hatásának elemzése során főként a bank 2014-2019-es időszakára vonatkozó adatokat, illetve az IBM SPSS Statistics 24 alkalmazás korreláció- és lineáris regresszió elemzését használtam fel. Elsőnek a hitelintézet ügyfélkiszolgálásának színvonalára tett hatásokat vizsgáltam. Az OTP Bank az ügyfelek számára kényelmes, rugalmas, felhasználóbarát és egyszerű kialakításra törekszik a digitális eszközök tekintetében. Ezt igazolja az évente növekedő internet- és mobilbank felhasználók száma is. A digitalizáció hatásáról azt lehet elmondani, hogy az ügyfélkiszolgálás minőségére pozitív hatással volt, ugyanis a felhasználói szám növekedése mellett az ügyfelek is elégedetten nyilatkoztak a meglévő digitális szolgáltatásokról. A szakdolgozat kitért arra is, hogy a Simple by OTP alkalmazás jó hírneve hatással van-e a mobilbank ügyfeleinek számára. Másodjára a bank környezettudatos működésére tett hatásokat vizsgáltam. Ennek elemzése során szintén, főként a bank 2014-2019-es időszakára vonatkozó adatokat, illetve az IBM SPSS Statistics 24 alkalmazás korreláció- és lineáris regresszió elemzését használtam fel. Az OTP Bank a környezet megóvásának érdekében olyan alkalmazásokat és lehetőségeket kínál az ügyfelei részére, melyekkel az ügyintézés mobiltelefonról vagy személyi számítógépről, laptopról is elérhető, így ügyintéző közreműködése nélkül, papírfogyasztás mérséklésével valósul meg az ügykezelés. Az OTP Bank átlagosan évről-évre visszafogja a papírhasználat mennyiségét, ezt tovább igazolta a SmartBank felhasználók számának és a papírfogyasztás volumenének kapcsolata is. A szén-dioxid kibocsátás elemzése szempontjából, a szakdolgozat nem mutatott ki kapcsolatot a videókonferenciák számának és a kibocsátás mennyisége között, azonban az OTP Bank jelentései alapján az OTP csoport az online tárgyalásoknak köszönhetően 2020-ra több tízezer tonna személygépjárműből adódó szén-dioxid kibocsátást előzött meg. A szakdolgozat végén az elemzést összefoglalom, következtetéseket vonok le, valamint a saját álláspontomat is megfogalmazom. Összességében a dolgozat alapján elmondható, hogy érdemes belevágni a digitális lehetőségek kihasználásába, hiszen hatására az OTP Bank ügyfélkiszolgálásának színvonala szignifikánsan nőtt, valamint a bank környezettudatosabbá vált az elemzett időszakokban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pálfiné Biró Erika
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Sándor Ágnes
Belső
egyetemi tanársegéd, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: banki ügyfél, digitalizálás - digitalizáció, innováció, korreláció-regresszió, környezetterhelés csökkentése, környezettudatosság, mobilbank, netbank, OTP Bank Nyrt., papírfogyasztás, statisztikai adatelemzés, szén-dioxid kibocsátás, videókonferencia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:02
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet