A felelős vállalati attitűd szerepe a potenciális és alkalmazásban lévő munkavállalók döntéshozatalában

Telek Szilvia (2020) A felelős vállalati attitűd szerepe a potenciális és alkalmazásban lévő munkavállalók döntéshozatalában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Telek Szilvia_Szakdolgozat.pdf] PDF
Telek Szilvia_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Témavázlat és összefoglaló.pdf] PDF
Témavázlat és összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (216kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozati kutatásom célja annak vizsgálata, hogy a vállalatok felelős attitűdje mennyiben befolyásolja a potenciális, valamint a már alkalmazásban lévő munkavállalókat olyan kulcsfontosságú döntéseik meghozatalában, mint egy vállalatnál való elhelyezkedés, vagy egy munkaszervezet elhagyása. A 2008-as világválság utáni gazdasági konszolidációt követően a tudatos munkaerő megtartás a vállalati sikeresség kulcsa lett, hiszen a visszaeső kínálati oldal munkaerőhiányt szült, a talentumok bevonzása azonban egyre nehezebb feladattá vált. A vállalatoknak tehát identifikálni kellett magukat a piacon a versenyképesség érdekében, ennek okán pedig a vállalati márkaépítés, valamint a vállalati társadalmi felelősségvállalás is egyre népszerűbb alkalmazott módszer lett. A felelős munkáltatói attitűd az elkövetkező években várhatóan még inkább kulcsfontosságú szerepet tölt majd be a munkavállalók preferenciáiban, hiszen a COVID-19 pandémia következtében gazdasági visszaesés tapasztalható, ami a munkanélküliségi ráta ugrásszerű növekedéséhez vezet az érintett szektorokban (turizmus, vendéglátás, logisztika). A járványhelyzet második hulláma alatt készítettem kutatásom, így ennek eredményei tükrözik a krízishelyzet kapcsán történt esetleges változásokat is a munkahely választási preferenciákban, valamint a vállalat iránt elkötelezettséget erősítő tényezőkben. Kutatásom első lépéseként kérdőíves megkérdezéssel vizsgáltam 100 fő viszonyát a felelős vállalati magatartással kapcsolatban. Második lépésként pedig 6 fővel készítettem személyes interjút a témában. Célom volt a megkérdezett X, Y és Z generációs munkavállalók egyéni preferenciáit megismerni munkahely választásukkal-, illetve a vállalat iránti elkötelezettségükkel kapcsolatban. A kérdőíves visszajelzéseket, illetve a lefolytatott interjúkat követően sikerült mintázatot találnom a napjainkban aktív munkavállalók munkaerőpiacon előnyben részesített tényezőiben. Vizsgálatom eredményeként az a konklúzió vonható le, hogy a pandémia, illetve a 2010-es évek óta egyre hangsúlyosabb ökotudatos mentalitás a munkavállalók számára pozitív, fontossági értéket tekintve inkább fontos tényező a vállalati felelősség munkahely választásukkor, illetve annak megléte pozitívan hat elkötelezettségükre is a vállalat iránt, azonban ez nem szerepel az elsődleges igényeik között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fakan Melinda
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Győri Zsuzsanna
Belső
egyetemi docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, elkötelezettség, felelősség, ISO, Y generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:02
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet