Telek Szilvia (2020) A felelős vállalati attitűd szerepe a potenciális és alkalmazásban lévő munkavállalók döntéshozatalában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Telek Szilvia_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Témavázlat és összefoglaló.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (216kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozati kutatásom célja annak vizsgálata, hogy a vállalatok felelős attitűdje mennyiben befolyásolja a potenciális, valamint a már alkalmazásban lévő munkavállalókat olyan kulcsfontosságú döntéseik meghozatalában, mint egy vállalatnál való elhelyezkedés, vagy egy munkaszervezet elhagyása. A 2008-as világválság utáni gazdasági konszolidációt követően a tudatos munkaerő megtartás a vállalati sikeresség kulcsa lett, hiszen a visszaeső kínálati oldal munkaerőhiányt szült, a talentumok bevonzása azonban egyre nehezebb feladattá vált. A vállalatoknak tehát identifikálni kellett magukat a piacon a versenyképesség érdekében, ennek okán pedig a vállalati márkaépítés, valamint a vállalati társadalmi felelősségvállalás is egyre népszerűbb alkalmazott módszer lett. A felelős munkáltatói attitűd az elkövetkező években várhatóan még inkább kulcsfontosságú szerepet tölt majd be a munkavállalók preferenciáiban, hiszen a COVID-19 pandémia következtében gazdasági visszaesés tapasztalható, ami a munkanélküliségi ráta ugrásszerű növekedéséhez vezet az érintett szektorokban (turizmus, vendéglátás, logisztika). A járványhelyzet második hulláma alatt készítettem kutatásom, így ennek eredményei tükrözik a krízishelyzet kapcsán történt esetleges változásokat is a munkahely választási preferenciákban, valamint a vállalat iránt elkötelezettséget erősítő tényezőkben. Kutatásom első lépéseként kérdőíves megkérdezéssel vizsgáltam 100 fő viszonyát a felelős vállalati magatartással kapcsolatban. Második lépésként pedig 6 fővel készítettem személyes interjút a témában. Célom volt a megkérdezett X, Y és Z generációs munkavállalók egyéni preferenciáit megismerni munkahely választásukkal-, illetve a vállalat iránti elkötelezettségükkel kapcsolatban. A kérdőíves visszajelzéseket, illetve a lefolytatott interjúkat követően sikerült mintázatot találnom a napjainkban aktív munkavállalók munkaerőpiacon előnyben részesített tényezőiben. Vizsgálatom eredményeként az a konklúzió vonható le, hogy a pandémia, illetve a 2010-es évek óta egyre hangsúlyosabb ökotudatos mentalitás a munkavállalók számára pozitív, fontossági értéket tekintve inkább fontos tényező a vállalati felelősség munkahely választásukkor, illetve annak megléte pozitívan hat elkötelezettségükre is a vállalat iránt, azonban ez nem szerepel az elsődleges igényeik között.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, elkötelezettség, felelősség, ISO, Y generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 13:02 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 13:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |