A felelős vállalati attitűd szerepe a potenciális és alkalmazásban lévő munkavállalók döntéshozatalában

Telek Szilvia (2020) A felelős vállalati attitűd szerepe a potenciális és alkalmazásban lévő munkavállalók döntéshozatalában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Telek Szilvia_Szakdolgozat.pdf] PDF
Telek Szilvia_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Témavázlat és összefoglaló.pdf] PDF
Témavázlat és összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (216kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozati kutatásom célja annak vizsgálata, hogy a vállalatok felelős attitűdje mennyiben befolyásolja a potenciális, valamint a már alkalmazásban lévő munkavállalókat olyan kulcsfontosságú döntéseik meghozatalában, mint egy vállalatnál való elhelyezkedés, vagy egy munkaszervezet elhagyása. A 2008-as világválság utáni gazdasági konszolidációt követően a tudatos munkaerő megtartás a vállalati sikeresség kulcsa lett, hiszen a visszaeső kínálati oldal munkaerőhiányt szült, a talentumok bevonzása azonban egyre nehezebb feladattá vált. A vállalatoknak tehát identifikálni kellett magukat a piacon a versenyképesség érdekében, ennek okán pedig a vállalati márkaépítés, valamint a vállalati társadalmi felelősségvállalás is egyre népszerűbb alkalmazott módszer lett. A felelős munkáltatói attitűd az elkövetkező években várhatóan még inkább kulcsfontosságú szerepet tölt majd be a munkavállalók preferenciáiban, hiszen a COVID-19 pandémia következtében gazdasági visszaesés tapasztalható, ami a munkanélküliségi ráta ugrásszerű növekedéséhez vezet az érintett szektorokban (turizmus, vendéglátás, logisztika). A járványhelyzet második hulláma alatt készítettem kutatásom, így ennek eredményei tükrözik a krízishelyzet kapcsán történt esetleges változásokat is a munkahely választási preferenciákban, valamint a vállalat iránt elkötelezettséget erősítő tényezőkben. Kutatásom első lépéseként kérdőíves megkérdezéssel vizsgáltam 100 fő viszonyát a felelős vállalati magatartással kapcsolatban. Második lépésként pedig 6 fővel készítettem személyes interjút a témában. Célom volt a megkérdezett X, Y és Z generációs munkavállalók egyéni preferenciáit megismerni munkahely választásukkal-, illetve a vállalat iránti elkötelezettségükkel kapcsolatban. A kérdőíves visszajelzéseket, illetve a lefolytatott interjúkat követően sikerült mintázatot találnom a napjainkban aktív munkavállalók munkaerőpiacon előnyben részesített tényezőiben. Vizsgálatom eredményeként az a konklúzió vonható le, hogy a pandémia, illetve a 2010-es évek óta egyre hangsúlyosabb ökotudatos mentalitás a munkavállalók számára pozitív, fontossági értéket tekintve inkább fontos tényező a vállalati felelősség munkahely választásukkor, illetve annak megléte pozitívan hat elkötelezettségükre is a vállalat iránt, azonban ez nem szerepel az elsődleges igényeik között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, elkötelezettség, felelősség, ISO, Y generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:02
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet