A munkahelyi képzések hatása a Magyar Telekom dolgozóinak munkahelyi teljesítményére és szakmai életútjára

Vass Dávid (2020) A munkahelyi képzések hatása a Magyar Telekom dolgozóinak munkahelyi teljesítményére és szakmai életútjára. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of vass_dávid_g2dn8u.pdf] PDF
vass_dávid_g2dn8u.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (797kB)
[thumbnail of BA_TO_vass_dávid_g2dn8u.pdf] PDF
BA_TO_vass_dávid_g2dn8u.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (540kB)

Abstract

Sokak szerint a tanulás egy egész életen át tartó folyamat. Ha megfigyeljük a mai vállalati környezetet, úgy tűnik, hogy ez tényleg így is van. A végzett munka jellegétől és az iparágtól függetlenül ma már szinte minden cég szervez valamilyen oktatást a dolgozóinak. A dolgozatom fő célja kideríteni, hogy ezek a munkahelyi képzések milyen hatással vannak a dolgozók munkahelyen nyújtott teljesítményére, illetve mennyire tartják hasznosnak a képzéseket a karrierjük egészére vonatkozóan. Nem csak a dolgozók, hanem a vállalatok szemszögéből is vizsgálni szándékoztam a munkahelyi képzések hatását, így dolgozatomban arra is próbáltam választ találni, hogy a munkahelyi képzésekkel milyen céljai lehetnek egy vállalatnak és ezeket milyen mértékben sikerül megvalósítaniuk.A vizsgálatot a Magyar Telekom dolgozói körében végeztem el. Kettő kérdőívet töltettem ki, az egyik felmérésben beosztottak, illetve közép- és felsővezetők vettek részt. Ennek a kérdőívnek a kérdései főként a kitöltők személyes tapasztalataira irányultak, vagyis arra, hogy ők mennyire érzik hatékonynak a Magyar Telekom képzési rendszerét, vannak-e olyan elért eredményeik, amit egy vagy több elvégzett képzésnek tulajdonítanak. Helyet kaptak a kutatásban a dolgozók motivációjára irányuló kérdések is, amelyek azt a célt szolgálták, hogy kiderítsem, hatékonyabb-e egy munkahelyi képzés, ha a dolgozók saját motivációjukból eredően vesznek részt az adott képzésen, nem pedig a cég által kötelezően teljesítendő képzésről van szó.A másik kérdőív kitöltésére a Magyar Telekom humánerőforrás osztályát kértem meg. A kérdőív valójában egy szöveges interjúnak felelt meg, hiszen előre válogatott kérdésekre csak szöveges választ adhattak meg, válaszlehetőségeket ebben a kérdőívben nem kínáltam. Az volt a cél, hogy választ kapjak arra, hogy a Magyar Telekomnak milyen céljai vannak a dolgozóik folyamatos képzésével, illetve ezt a célt milyen mértékben sikerül elérniük.Szakirodalom segítségével nem a Magyar Telekomra specifikusan, hanem általánosságban igyekszik a dolgozat bemutatni a vállalati képzéseket. Választ kapunk a dolgozatból többek között olyan kérdésekre, hogy a vállalatok mikor kezdték el az alkalmazottjaikat képezni, illetve, hogy ezzel mi volt a céljuk. Ismertetem a képzések különböző fajtáit, illetve szervezési módjait. Kitérek arra is, hogy a képzések hatékonyságának mérésére milyen módszerek léteznek.A képzéseket a szervezők szemszögéből is próbálom bemutatni. Milyen lépései vannak a vállalati képzések tervezésének? Milyen követelményeknek kell megfelelni? Többek között ezek a megválaszolásra kerülő kérdések.A dolgozat végén a két kérdőíves kutatás eredményeire és a szakirodalomra támaszkodva következtetéseket fogok levonni a Magyar Telekom képzési rendszerére vonatkozóan, illetve javaslatokat teszek a lehetséges fejlesztési módokra.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Chromicsekné Rozgonyi Csilla
Külső
UNSPECIFIED
Sándor Eszter
Belső
egyetemi tanársegéd, Pénzügyi és Gazdálkodási Szaknyelvek Tanszék, PSZK

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: élethosszig tartó tanulás, felnőttképzés, munkaerő képzés, szervezeti tanulás, vállalati képzés
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2021. Mar. 16. 13:01
Last Modified: 2021. Mar. 16. 13:01

Actions (login required)

View Item View Item