A munkahelyi képzések hatása a Magyar Telekom dolgozóinak munkahelyi teljesítményére és szakmai életútjára

Vass Dávid (2020) A munkahelyi képzések hatása a Magyar Telekom dolgozóinak munkahelyi teljesítményére és szakmai életútjára. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of vass_dávid_g2dn8u.pdf] PDF
vass_dávid_g2dn8u.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (797kB)
[thumbnail of BA_TO_vass_dávid_g2dn8u.pdf] PDF
BA_TO_vass_dávid_g2dn8u.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (540kB)

Absztrakt (kivonat)

Sokak szerint a tanulás egy egész életen át tartó folyamat. Ha megfigyeljük a mai vállalati környezetet, úgy tűnik, hogy ez tényleg így is van. A végzett munka jellegétől és az iparágtól függetlenül ma már szinte minden cég szervez valamilyen oktatást a dolgozóinak. A dolgozatom fő célja kideríteni, hogy ezek a munkahelyi képzések milyen hatással vannak a dolgozók munkahelyen nyújtott teljesítményére, illetve mennyire tartják hasznosnak a képzéseket a karrierjük egészére vonatkozóan. Nem csak a dolgozók, hanem a vállalatok szemszögéből is vizsgálni szándékoztam a munkahelyi képzések hatását, így dolgozatomban arra is próbáltam választ találni, hogy a munkahelyi képzésekkel milyen céljai lehetnek egy vállalatnak és ezeket milyen mértékben sikerül megvalósítaniuk.A vizsgálatot a Magyar Telekom dolgozói körében végeztem el. Kettő kérdőívet töltettem ki, az egyik felmérésben beosztottak, illetve közép- és felsővezetők vettek részt. Ennek a kérdőívnek a kérdései főként a kitöltők személyes tapasztalataira irányultak, vagyis arra, hogy ők mennyire érzik hatékonynak a Magyar Telekom képzési rendszerét, vannak-e olyan elért eredményeik, amit egy vagy több elvégzett képzésnek tulajdonítanak. Helyet kaptak a kutatásban a dolgozók motivációjára irányuló kérdések is, amelyek azt a célt szolgálták, hogy kiderítsem, hatékonyabb-e egy munkahelyi képzés, ha a dolgozók saját motivációjukból eredően vesznek részt az adott képzésen, nem pedig a cég által kötelezően teljesítendő képzésről van szó.A másik kérdőív kitöltésére a Magyar Telekom humánerőforrás osztályát kértem meg. A kérdőív valójában egy szöveges interjúnak felelt meg, hiszen előre válogatott kérdésekre csak szöveges választ adhattak meg, válaszlehetőségeket ebben a kérdőívben nem kínáltam. Az volt a cél, hogy választ kapjak arra, hogy a Magyar Telekomnak milyen céljai vannak a dolgozóik folyamatos képzésével, illetve ezt a célt milyen mértékben sikerül elérniük.Szakirodalom segítségével nem a Magyar Telekomra specifikusan, hanem általánosságban igyekszik a dolgozat bemutatni a vállalati képzéseket. Választ kapunk a dolgozatból többek között olyan kérdésekre, hogy a vállalatok mikor kezdték el az alkalmazottjaikat képezni, illetve, hogy ezzel mi volt a céljuk. Ismertetem a képzések különböző fajtáit, illetve szervezési módjait. Kitérek arra is, hogy a képzések hatékonyságának mérésére milyen módszerek léteznek.A képzéseket a szervezők szemszögéből is próbálom bemutatni. Milyen lépései vannak a vállalati képzések tervezésének? Milyen követelményeknek kell megfelelni? Többek között ezek a megválaszolásra kerülő kérdések.A dolgozat végén a két kérdőíves kutatás eredményeire és a szakirodalomra támaszkodva következtetéseket fogok levonni a Magyar Telekom képzési rendszerére vonatkozóan, illetve javaslatokat teszek a lehetséges fejlesztési módokra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élethosszig tartó tanulás, felnőttképzés, munkaerő képzés, szervezeti tanulás, vállalati képzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:01
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet