VR/AR hatása a szórakoztató iparra és a mindennapokra

Nagyváradi Bence (2020) VR/AR hatása a szórakoztató iparra és a mindennapokra. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat 3.pdf] PDF
Szakdolgozat 3.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Nagyváradi_Bence_QGCGYN.pdf] PDF
BA_TO_Nagyváradi_Bence_QGCGYN.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (264kB)

Absztrakt (kivonat)

VR/AR technológia fejlődése az 1930-as évektől a napjainkig, részletesen bemutatva minden nagyobb állomást és céget és embert, akik foglalkoztak vele. A VR működésének bemutatása azon belül kitérve fajtáira, szemüveg pontos működése és hátrányai, jelenleg használt tracking technológiák működésé és korlátai ezen felül a még nem megvalósított, de terveben lévő fejlesztések.   VR technológia jelenlegi felhasználási területei: szórakoztatói ipar, pszichológia, orvoslás, harcászat, mérnöki munkák, távoli vezérlés, további kisebb szférák (művészetek, vásárlás, stb)   Az AR működésének bemutatása azon belül a computer vision pontos működésé és használatának nehézségei. Jelenleg használt AR eszközök és jövőbeli tervezett típusok ismertetése.   Az AR technológia felhasználási területei amik a következőek: logiszitka, biztosítási ipar, tréningek, kiskereskedelem, egészségügy, marketing és szórakoztató ipar.   A VR és AR jövője, ehhez, hogy kapcsolódik Elon Musk Neuralink technológiája és a Fulldive pontos ismertetése. Gazdasági hatásai a jövőben szektorokra lebontva: Termék és szolgáltatás fejlesztés, egészségügy, tréning, jelenlegi folyamatok optimalizálása, kiskereskedelem és felhasználói piac és a lépések, hogy ez a potenciál realizálódjon.   VR/AR veszélyei a felhasználóra, kiskereskedelemre, szórakoztató iparra, demógráfiára és gazdaságunkra a jövőben. Elvégzett kutatás Google form használatával  VR tulajokkal amiben jelenlegi véleményüket kérdezem a VR-ról és, hogy mit látnak jövőjében. Ezen felül egy interjú VR Budapest egyik alkalmazottjával, ahol arra voltam kíváncsi, hogy az emberek milyen érdeklődést mutatnak a technológia felé.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: AR, Fulldive, virtuális könyvtár, virtuális környezet, virtuális tér
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 13:01
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 13:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet