Muhi Marcell László (2020) Vállalkozói oktatás a Budapesti Gazdasági Egyetemen sikeres fiatal vállalkozók véleményének tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Muhi_Marcell_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (435kB) |
|
PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas 2020 majus Muhi Marcell.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (217kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom szakirodalmi részében bemutattam a témához kapcsolódó eddigi ismereteket. Először az általam vizsgált fiatalok, és a vállalkozók, vállalkozások pontos definícióját határoztam meg. A kutatásomban vizsgált fiatalokat életkoruk alapján az Y, Z generációk tagjai köze lehetett sorolni. A megnövekedett vállalkozói aktivitás egyik fő tényezője, hogy az említett két generációt sajátos tulajdonságok jellemzik, amelyek esetenként a vállalkozói pálya felé vezeti őket, így kutatásom szempontjából fontosnak tartottam foglalkozni ezen sajátosságok feltárásával is. Megpróbáltam, minél alaposabban feltárni a külső illetve belső tényezőket, amelyek befolyásoló szereppel lehetnek egy fiatal vállalkozói attitűdjének alakulására. A belső tényezők azonosítását illetve csoportosítását követően, a külső tényezők kutatásával és azon belül természetesen az oktatás befolyásoló szerepével mélyebben is foglalkoztam. Megvizsgáltam a vállalkozói oktatás kapcsán fennálló helyzetet, és kísérletet tettem a szakirodalom segítségével azon nehézségek feltárására, amelyek miatt nehezen fejleszthető területnek számít. Továbbá sorra vettem néhány megoldási javaslatot illetve nemzetközi kezdeményezést, amelyek a jelenlegi helyzet fejlesztésére irányultak. Végül, de nem utolsó sorban, vizsgáltam a vállalkozói oktatás, nemzetközi és hazai szükségességét, eredményességét, és a vállalkozások jelenlegi helyzetét Magyarországon belül. Lezárásképp a Budapesti Gazdasági egyetemi vállalkozói képzések, kurzusok eddigi eredményességét próbáltam feltárni. Saját kutatásom során arra a kérdésre kerestem a választ, hogy milyen szerepe azonosítható a Budapesti Gazdasági Egyetemen folyó oktatásnak a tényleges vállalkozóvá vallásban. Kvalitatív kutatási módszerrel, interjúk segítségével kutattam a mintámban résztvevő 5 alany véleményét, tapasztalatait az általam előre meghatározott témákban. Először a személyükkel illetve vállalkozásukkal kapcsolatos adatokra irányuló kérdéseket tettem fel, hogy az interjú alanyok szükséges adataival tisztában legyek. Ezután a személyiségükkel és vállalkozói motivációjukkal, illetve az egyetemi tanulmányaik előtti jövőképeikkel kapcsolatos kérdésekre adott válaszaikat elemeztem majd az ezt követő fejezetben konkrét kurzusokat kerestem, amelyek vagy az átadott elméleti tartalmukkal, vagy a gyakorlatiasságukkal, a vállalkozói lét szempontjából hasznos ismereteket adtak át az interjúalanyok számára. A kutatási kérdésemre adott válaszom az volt, hogy az egyetemi képzésnek összeségében támogató szerepe van a tényleges vállalkozóvá válásban. Habár természetesen lehet még fejlődnie az egyetemnek bizonyos területeken, de ennek ellenére a legtöbb téren, vállalkozói képzés szempontjaiból véleményem szerint megállja a helyét az egyetemen folyó oktatás. Az egyes oktatók személye, a témával foglalkozó kurzusok tartalma, a Vállalkozásfejlesztési mesterképzés és a Team Academy specializáció, illetve az egyre inkább gyakorlatias oktatások módszerei kiváló alapot adnak azoknak, akik még csak gondolkoznak és azok számára is, akik már biztosak abban, hogy egynap vállalkozást szeretnének indítani.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | felsőoktatás, fiatalok, oktatás, vállalkozás, vállalkozók |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:58 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:58 |
Actions (login required)
Tétel nézet |