Az e-kereskedelem térnyerése - trendek a nagyháztartási gépek piacán

Lukács Gergely Tamás (2020) Az e-kereskedelem térnyerése - trendek a nagyháztartási gépek piacán. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Lukács Gergely_YD1KF8_Szakdolgozat.pdf] PDF
Lukács Gergely_YD1KF8_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Lukács_Gergely_titkosítási kérelem.pdf] PDF
Lukács_Gergely_titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (159kB)
[thumbnail of BA_TO_Lukács_Gergely_YD1KF8.pdf] PDF
BA_TO_Lukács_Gergely_YD1KF8.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (348kB)

Absztrakt (kivonat)

Általánosságban elmondhatjuk, hogy a felgyorsult világnak és az internet egyre szélesebb körű használatának köszönhetően megváltoztak az emberek szokásai, ide értve a vásárlási szokásokat is. Egyre többet vásárolunk elektronikus úton, tehát arra következtethetünk, hogy az online kiskereskedelem szerepe egyre növekszik. Az internet térnyerésének köszönhetően manapság már nem kell elszakadnunk az otthonunk kényelmétől ahhoz, hogy megvásároljuk amire szükségünk van. Ez azt jelenti, hogy az e-kereskedelem a jövőben kiszoríthatja a hagyományos értékesítési csatornákat? A dolgozatom készítése során a fentihez hasonló kérdéseket vizsgáltam, hogy megtudjam, hogyan alakult ki és az évek alatt hogyan alakult át az e-kereskedelem. Megállapítható, hogy annak ellenére, hogy az online értékesítési csatorna rengeteg előnyének is köszönhetően egyre népszerűbb, bizonyos szektorokban még mindig nagy jelentősége van a hagyományos, bolti kereskedelemnek is. A dolgozatomban részletesen vizsgáltam a háztartási gépek piacára jellemző trendeket. Mivel ezek általában nagyobb értékű, ciklikusan vásárolt termékek, ezért kifejezetten érdekes, hogy hogyan viszonyulnak az ilyen termékek online térben történő értékesítéséhez a kereskedők, illetve hogyan állnak ezekben az esetekben a vásárláshoz a fogyasztók. Összességében elmondható, hogy az offline és online kiskereskedelem aránya a fogyasztói szokások változásával együtt változik. Az idei évben jelentősen megváltoztak a fogyasztói szokások az év elején a világszerte elterjedt koronavírus-járvány hatására. A megváltozott fogyasztói szokásokra viszonylag gyorsan kellett reagálnia a kereskedőknek, ami nagy mértékben éreztette hatását a kiskereskedelmi forgalom alakulásában és a kiskereskedelmi folyamatok működésében. Az azonban érdekes kérdés, hogy a vírushelyzet hatására bekövetkezett változások és a kialakult új helyzet mennyire fognak fennmaradni és milyen hatásai lesznek az e-kereskedelem szerepére hosszú távon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Eckert Bálint
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK
Huczka István
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-kereskedelem, elektronikus kereskedelem, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, koronavírus, műszaki cikk, online vásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:58
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet