Verhóczki Szabolcs András (2020) A főbb hazai gyorsétteremláncok piaci áttekintése és az X, Y, Z generációk elvárásai. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Verhóczki-Szabolcs-András-WAK8EB-Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Verhóczki_Szabolcs_András_WAK8EB.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (424kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban ismertetem a szolgáltatások fogalmát, kitérek ezek csoportosításaira, illetve egyedi jellemzőikre. Ezen fejezeteken végighaladva ismertetem a gyorséttermek sajátosságait az adott vonatkozásokban.Bemutatom a sztenderdizálást, illetve a McDonaldizációt, amely egyik alapjának a sztenderdizálás tekinthető. A McDonald's rövid történetének ismertetése után kitérek annak négy dimenziójára: HatékonyságKalkulálhatóságElőreláthatóságKontrollEzeket egyenként jellemzem és ismertetem, gyakorlati példákkal együtt.A dolgozat gyakorlati részében egy SWOT-analízis keretében bemutatom a haza gyorséttermi piac legjelentősebb szereplőit, a McDonald's-ot, KFC-t és a Burger Kinget, ezeket árbevételi szempontból is elemzem.Végül ismertetem Primer kutatásomat, amelyben az X,Y és Z generáció 70-70 képviselőjét kérdeztem a gyorséttermekkel kapcsolatos attitűdjeikről, meglátásaikról.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Gyorséttermek, McDonaldizáció, szolgáltatások, Szolgáltatások csoportosításai, sztenderdizálás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:57 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |