A vasúti káresemények ügyintézési folyamata a MÁV Zrt-nél

Pécsi Gergely (2020) A vasúti káresemények ügyintézési folyamata a MÁV Zrt-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_dja7a0_Pécsi_Gergely.pdf] PDF
Szakdolgozat_dja7a0_Pécsi_Gergely.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Témavázlat és összefoglalás Pécsi Gergely.pdf] PDF
Témavázlat és összefoglalás Pécsi Gergely.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (228kB)

Absztrakt (kivonat)

Bevezetés: A magyar vasúthálózatot igénybe vevő vasúti társaságok száma az elmúlt 15 évben megtízszereződött. E mellett magánszemélyek tömege is naponta érintkezik a vasúttal. Mindezek következtében nő az anyagi vagy személyi káresemények száma. A szakdolgozat célja: A MÁV Zrt. kártérítési ügyintézési folyamatában lévő nem optimalizált részfolyamatok felderítése és a folyamatba épített, informatikai fejlesztés kidolgozása, amely segíti a kártérítési ügyintézés folyamatát. Hipotézisek: A feldolgozott szekunder információk alapján kárügyintézés folyamata és az ezt kiszolgáló informatikai - kárnyilvántartó - rendszerek megfelelőek. A primer kutatásban megkérdezett ügyfelek (vasúttársaságok) elégedettek a kárügyintézés időtartamával. Vizsgálati módszereik: Szekunder információkból (törvények és rendeletek, MÁV Zrt. szabályzatok és belső anyagok, a MÁV Zrt. kárnyilvántartási rendszerei.) származó adatok feldolgozása. Primer kutatás kérdőíves felmérés formájában, amelyben 13 vasúttársaságot kérdeztem meg, hogy mit gondolnak a jelenlegi kártérítési folyamatról és mennyire elégedettek vele. Alkalmazott programok: Bizagi Process Modeler Version 2.6.0.4, Visual Studio 2015 Vesion 14.0.25431.01, C# , HTML. A fejlesztést desktop alkalmazásban valósítottam meg. Eredmények: A szekunder adatokból megismerhetővé vált a MÁV Zrt. jelenlegi kárügyintézési logikáját, és az ügymenet összetettségét. A kárigényeket jelenleg a MÁV Zrt. háromféle platformon vezeti (Microsoft Excel, SAP, kárnyilvántartó rendszer). A kárügyintézés legnagyobb hiányossága a hosszú átfutási idő. A primer adatokat tartalmazó kérdőívet 8 vasúttársaság küldte vissza. A kárbejelentés és az ügyintézés a vasúttársaságok számára nem optimális, mert a folyamat túl lassú és nem kapnak visszacsatolást. Következtetések, fejlesztési javaslatok: A feldolgozott szekunder és primer információk alapján kárügyintézés folyamata és a kiszolgáló informatikai rendszerek nem megfelelőek, így az 1. és a 2. hipotézisünk sem megalapozott. Az ügymenet és a kárnyilvántartó rendszerek módosítást igényelnek. Egyszerűbb informatikai fejlesztés: az Excel táblák integrálása a kárnyilvántartó rendszerbe. Önálló kárbejelentő/kárnyilvántartó rendszer fejlesztése. Első lépcsőjét, a kárbejelentés ügymenetét dolgoztam ki a bejelentéstől kezdve a PSZI-n levő regisztrációig, ún. desktop alkalmazás formájában. A folyamatba beépítettem visszacsatolási pontokat is. A tervezett kárnyilvántartó rendszer adatbázis szerkezete Microsoft SQL Server (MSSQL) A kárbejelentő rendszer fejlesztésének legfontosabb prognosztizálható előnyei a felhasználók és a MÁV Zrt. számára: a kárügyintézési folyamata lerövidül, az ügyintézés átláthatóvá, nyomon követhetővé válik, a felhasználó elégedettség nő, amely növeli a bizalmat a MÁV Zrt. irányába és ez a jövőben további üzleti előnyökkel jár.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szigili Krisztina
Belső
Mestertanár, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK
Urvald Krisztián
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: folyamatfejlesztés, káresemény, kártérítés, kérdőíves felmérés, MÁV Zrt., szolgáltatás, vasúti közlekedés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:56
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet