Pécsi Gergely (2020) A vasúti káresemények ügyintézési folyamata a MÁV Zrt-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_dja7a0_Pécsi_Gergely.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Témavázlat és összefoglalás Pécsi Gergely.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (228kB) |
Absztrakt (kivonat)
Bevezetés: A magyar vasúthálózatot igénybe vevő vasúti társaságok száma az elmúlt 15 évben megtízszereződött. E mellett magánszemélyek tömege is naponta érintkezik a vasúttal. Mindezek következtében nő az anyagi vagy személyi káresemények száma. A szakdolgozat célja: A MÁV Zrt. kártérítési ügyintézési folyamatában lévő nem optimalizált részfolyamatok felderítése és a folyamatba épített, informatikai fejlesztés kidolgozása, amely segíti a kártérítési ügyintézés folyamatát. Hipotézisek: A feldolgozott szekunder információk alapján kárügyintézés folyamata és az ezt kiszolgáló informatikai - kárnyilvántartó - rendszerek megfelelőek. A primer kutatásban megkérdezett ügyfelek (vasúttársaságok) elégedettek a kárügyintézés időtartamával. Vizsgálati módszereik: Szekunder információkból (törvények és rendeletek, MÁV Zrt. szabályzatok és belső anyagok, a MÁV Zrt. kárnyilvántartási rendszerei.) származó adatok feldolgozása. Primer kutatás kérdőíves felmérés formájában, amelyben 13 vasúttársaságot kérdeztem meg, hogy mit gondolnak a jelenlegi kártérítési folyamatról és mennyire elégedettek vele. Alkalmazott programok: Bizagi Process Modeler Version 2.6.0.4, Visual Studio 2015 Vesion 14.0.25431.01, C# , HTML. A fejlesztést desktop alkalmazásban valósítottam meg. Eredmények: A szekunder adatokból megismerhetővé vált a MÁV Zrt. jelenlegi kárügyintézési logikáját, és az ügymenet összetettségét. A kárigényeket jelenleg a MÁV Zrt. háromféle platformon vezeti (Microsoft Excel, SAP, kárnyilvántartó rendszer). A kárügyintézés legnagyobb hiányossága a hosszú átfutási idő. A primer adatokat tartalmazó kérdőívet 8 vasúttársaság küldte vissza. A kárbejelentés és az ügyintézés a vasúttársaságok számára nem optimális, mert a folyamat túl lassú és nem kapnak visszacsatolást. Következtetések, fejlesztési javaslatok: A feldolgozott szekunder és primer információk alapján kárügyintézés folyamata és a kiszolgáló informatikai rendszerek nem megfelelőek, így az 1. és a 2. hipotézisünk sem megalapozott. Az ügymenet és a kárnyilvántartó rendszerek módosítást igényelnek. Egyszerűbb informatikai fejlesztés: az Excel táblák integrálása a kárnyilvántartó rendszerbe. Önálló kárbejelentő/kárnyilvántartó rendszer fejlesztése. Első lépcsőjét, a kárbejelentés ügymenetét dolgoztam ki a bejelentéstől kezdve a PSZI-n levő regisztrációig, ún. desktop alkalmazás formájában. A folyamatba beépítettem visszacsatolási pontokat is. A tervezett kárnyilvántartó rendszer adatbázis szerkezete Microsoft SQL Server (MSSQL) A kárbejelentő rendszer fejlesztésének legfontosabb prognosztizálható előnyei a felhasználók és a MÁV Zrt. számára: a kárügyintézési folyamata lerövidül, az ügyintézés átláthatóvá, nyomon követhetővé válik, a felhasználó elégedettség nő, amely növeli a bizalmat a MÁV Zrt. irányába és ez a jövőben további üzleti előnyökkel jár.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | folyamatfejlesztés, káresemény, kártérítés, kérdőíves felmérés, MÁV Zrt., szolgáltatás, vasúti közlekedés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |