Marketingkommunikációs stratégia a virtuális vállalkozás világában influencer, illetve fogyasztói szemszögből a közösségi média kapcsán

Nagy-Hadházi Dorottya (2020) Marketingkommunikációs stratégia a virtuális vállalkozás világában influencer, illetve fogyasztói szemszögből a közösségi média kapcsán. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of HADHÁZI_DOROTTYA_TEGICA_SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
HADHÁZI_DOROTTYA_TEGICA_SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_TO_Hadházi_Dorottya_TEGICA.pdf] PDF
BA_TO_Hadházi_Dorottya_TEGICA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (359kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásom alapjaként az online marketingkommunikációs tevékenységek mélyrehatóbb megismerését határoztam meg, amely főként a közösségi médiában megjelenő reklámokra irányul. Mindezek feltérképezéséhez elengedhetetlennek éreztem bemutatni a különböző modernizálódott marketingkommunikációs eszközöket, azok napjainkig történő fejlődését, valamint az ehhez szükséges tartalmi háttér szemléltetését és elmélyítését. Ezek alapján bemutatom magát a marketinget, annak alkalmazását, megjelenését, illetve eszközrendszerét.Kutatásom során részletesen ismertettem a két legkedveltebb közösségi média felületet a Facebookot és az Instagramot, azok felépülését és működését, azonban nagyobb hangsúlyt fektettem az Instagram platformra és az arra épülő marketing eljárásra. Hatékony reklámstratégiaként a személyek általi hirdetést gondoltam, mely szerint az influencer marketinget elemeztem.Dolgozatomban kétoldalú kvalitatív kutatást végeztem a véleményvezér marketing hatékonyságának megítélésével kapcsolatban, azaz egyik oldalról az Y és Z generációs fogyasztókat, másik oldal felől pedig az előzőekben megnevezett marketingtevékenységet folytató személyeket vizsgáltam. A kutatás fontossága számomra az volt, hogy minél jobban megismerjem a meghatározott célcsoport vásárlási szokásait, az influencerek által generált hirdetések hatásait és befolyását a fogyasztók vásárlási döntéseire, valamint a véleményvezérek oldaláról való folyamatot és annak impulzusait.Kutatásom alatt választ kaptam kutatási kérdésemre, amely alapján azt elemeztem, hogy milyen okból nő az influencer marketinget folytató egyének száma. A két szemszögből való vizsgálat különböző módon történt. A fogyasztók tanulmányozására online kérdőívet, míg az influencerek megfigyelésére online interjúkat használtam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Balog Arnold Zsolt
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói igények, közösségi média, marketingkommunikáció, online marketing, online reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:56
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet