Nagy-Hadházi Dorottya (2020) Marketingkommunikációs stratégia a virtuális vállalkozás világában influencer, illetve fogyasztói szemszögből a közösségi média kapcsán. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
HADHÁZI_DOROTTYA_TEGICA_SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_TO_Hadházi_Dorottya_TEGICA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (359kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásom alapjaként az online marketingkommunikációs tevékenységek mélyrehatóbb megismerését határoztam meg, amely főként a közösségi médiában megjelenő reklámokra irányul. Mindezek feltérképezéséhez elengedhetetlennek éreztem bemutatni a különböző modernizálódott marketingkommunikációs eszközöket, azok napjainkig történő fejlődését, valamint az ehhez szükséges tartalmi háttér szemléltetését és elmélyítését. Ezek alapján bemutatom magát a marketinget, annak alkalmazását, megjelenését, illetve eszközrendszerét.Kutatásom során részletesen ismertettem a két legkedveltebb közösségi média felületet a Facebookot és az Instagramot, azok felépülését és működését, azonban nagyobb hangsúlyt fektettem az Instagram platformra és az arra épülő marketing eljárásra. Hatékony reklámstratégiaként a személyek általi hirdetést gondoltam, mely szerint az influencer marketinget elemeztem.Dolgozatomban kétoldalú kvalitatív kutatást végeztem a véleményvezér marketing hatékonyságának megítélésével kapcsolatban, azaz egyik oldalról az Y és Z generációs fogyasztókat, másik oldal felől pedig az előzőekben megnevezett marketingtevékenységet folytató személyeket vizsgáltam. A kutatás fontossága számomra az volt, hogy minél jobban megismerjem a meghatározott célcsoport vásárlási szokásait, az influencerek által generált hirdetések hatásait és befolyását a fogyasztók vásárlási döntéseire, valamint a véleményvezérek oldaláról való folyamatot és annak impulzusait.Kutatásom alatt választ kaptam kutatási kérdésemre, amely alapján azt elemeztem, hogy milyen okból nő az influencer marketinget folytató egyének száma. A két szemszögből való vizsgálat különböző módon történt. A fogyasztók tanulmányozására online kérdőívet, míg az influencerek megfigyelésére online interjúkat használtam.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói igények, közösségi média, marketingkommunikáció, online marketing, online reklám |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |