Vállalatok társadalmi felelőssége: Deloitte esettanulmány

Lőrincz Vivien (2020) Vállalatok társadalmi felelőssége: Deloitte esettanulmány. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Lőrincz_Vivien_SGYGG3_Szakdolgozat.pdf] PDF
Lőrincz_Vivien_SGYGG3_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_lőrincz_vivien_SGYGG3.pdf] PDF
BA_TO_lőrincz_vivien_SGYGG3.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (347kB)

Absztrakt (kivonat)

E dolgozat keretei között végzett munkám során a gazdasági társaságok társadalmi felelősségvállalásával foglalkoztam. Ebben a témakörben széleskörűen rendelkezésre állnak szakirodalmak, cikkek és tanulmányok, amely remek alapot teremt egy vállalat számára, mely szeretné kialakítani társadalmilag felelős stratégiáját. Emellett számos nagyvállalat évek óta tevékenykedik ezen a területen, melyek például szolgálhatnak a kezdő vállalatok számára. Ennek ellenére még mindig csekély azoknak a vállalatoknak az aránya, melyek jelentős szerepet vállalnak ezen a területen. Dolgozatom első részében a társadalmi felelősségvállalást, mint gazdasági fogalmat mutattam be. Kitértem a kialakulásának történetére, bemutattam az alkalmazásának előnyeit, illetve hátrányait is. Ezt követően részletesebben foglalkoztam a CSR kommunikáció fontosságáról és alkalmazott eszközeiről. Végül bemutattam a Deloitte Kft. felelős programjait és annak stratégiai felépítését, mint egy gyakorlati megközelítést. A szakirodalmi kutatásom összefoglalásaként elmondható, hogy bár a fogalmi háttérének bonyolultságából és kitisztázatlanságából még adódnak kételyek és jogi korlátok, egy komplex CSR stratégia szerteágazó sikereket képes generálni egy cég számára.  A szakdolgozatom fő  fókuszát a CSR-ről szóló kommunikáció elemzésére helyeztem. Elsőkörben a kommunikáció fontosságát vizsgáltam, hogy érdemes-e a cégnek a felelős tevékenységeiről az érintettek felé  beszámolni, illetve milyen formában. Bemutattam a lehetséges kommunikációs típusokat és részleteztem a hozzájuk tartozó kommunikációs eszközöket. Primer kutatásomat a Deloitte Kft multinacionális vállalaton belül készítettem, hiszen ez a cég mindig is szerepet vállalt a társadalmi felelősségvállalásban és a környezettudatos működésben egyaránt. A Deloitte CSR jelmondata: „Creating opportunuties for those left behind.”. Ennek értelmében a fő fókusza a hátrányos helyzetben lévők támogatására irányul, ezen belül is az oktatásra és a gyermekvédelemre összpontosítanak a programok kialakításakor. Emellett a belső CSR-re is nagy hangsúlyt fektetnek. Fontosnak tartják, hogy a minden egyes munkatársaknak megfelelő munkakörnyezetet és fejlesztő hatású környezetet biztosítsanak, és ezt több módon is bizonyítják: modern munkakörnyezetet biztosítanak a budapesti irodában, rendszeresen tartanak online és személyes oktatásokat, de mellette támogatják az egyéb továbbképzéseket is. A kutatás megírásával az a célom, hogy megismerjem a cég dolgozóinak hozzáállását és ismeretét a társadalmi felelősségvállalás témájában, hogy ismerik-e a Deloitte CSR tevékenységeit. A vizsgálat során arra is keresem a választ, hogy a vállalat CSR tevékenységei közül melyiket találják a leghasznosabbnak a megkérdezettek, és melyek azok a területek, amelyeknek még nagyobb támogatást szavaznának. E kérdések feltárására egy nyáron lefolytatott cégen belüli kérdőív elemzését használtam fel, illetve ezt kiegészítve interjúkat készítettem a Deloitte három munkavállalójával, melyekból kiderült, hogyan vélekednek általánosságban a cég felelős tevékenységeiről, emellett több erősségét és fejlesztendő területet sikerült feltárni. Úgy gondolom, hogy a cég megfelelően kiépítette a stratégiáját ezen a területen is, és előnyösen beépítette a társadalmi és környezeti felelősségvállalás filozófiáját a vállalati kultúrájába. A gyermekvédelem és oktatás területén végzett akciói rendkívül hasznosak a társadalom számára. Azonban a cégen belüli kommunikációt még hasznosabban szükséges használnia, hogy eredményesebb legyen a munkavállalók elérése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Géring Zsuzsanna Margit
Belső
Tud.fomunk., Menedzsment Tanszék, PSZK
Lukács Ákos
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, fenntartható fejlődés, környezetvédelem, nagyvállalatok esettanulmányok, társadalmi felelősség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:56
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet