Vállalatok társadalmi felelőssége: Deloitte esettanulmány

Lőrincz Vivien (2020) Vállalatok társadalmi felelőssége: Deloitte esettanulmány. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Lőrincz_Vivien_SGYGG3_Szakdolgozat.pdf] PDF
Lőrincz_Vivien_SGYGG3_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_lőrincz_vivien_SGYGG3.pdf] PDF
BA_TO_lőrincz_vivien_SGYGG3.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (347kB)

Absztrakt (kivonat)

E dolgozat keretei között végzett munkám során a gazdasági társaságok társadalmi felelősségvállalásával foglalkoztam. Ebben a témakörben széleskörűen rendelkezésre állnak szakirodalmak, cikkek és tanulmányok, amely remek alapot teremt egy vállalat számára, mely szeretné kialakítani társadalmilag felelős stratégiáját. Emellett számos nagyvállalat évek óta tevékenykedik ezen a területen, melyek például szolgálhatnak a kezdő vállalatok számára. Ennek ellenére még mindig csekély azoknak a vállalatoknak az aránya, melyek jelentős szerepet vállalnak ezen a területen. Dolgozatom első részében a társadalmi felelősségvállalást, mint gazdasági fogalmat mutattam be. Kitértem a kialakulásának történetére, bemutattam az alkalmazásának előnyeit, illetve hátrányait is. Ezt követően részletesebben foglalkoztam a CSR kommunikáció fontosságáról és alkalmazott eszközeiről. Végül bemutattam a Deloitte Kft. felelős programjait és annak stratégiai felépítését, mint egy gyakorlati megközelítést. A szakirodalmi kutatásom összefoglalásaként elmondható, hogy bár a fogalmi háttérének bonyolultságából és kitisztázatlanságából még adódnak kételyek és jogi korlátok, egy komplex CSR stratégia szerteágazó sikereket képes generálni egy cég számára.  A szakdolgozatom fő  fókuszát a CSR-ről szóló kommunikáció elemzésére helyeztem. Elsőkörben a kommunikáció fontosságát vizsgáltam, hogy érdemes-e a cégnek a felelős tevékenységeiről az érintettek felé  beszámolni, illetve milyen formában. Bemutattam a lehetséges kommunikációs típusokat és részleteztem a hozzájuk tartozó kommunikációs eszközöket. Primer kutatásomat a Deloitte Kft multinacionális vállalaton belül készítettem, hiszen ez a cég mindig is szerepet vállalt a társadalmi felelősségvállalásban és a környezettudatos működésben egyaránt. A Deloitte CSR jelmondata: „Creating opportunuties for those left behind.”. Ennek értelmében a fő fókusza a hátrányos helyzetben lévők támogatására irányul, ezen belül is az oktatásra és a gyermekvédelemre összpontosítanak a programok kialakításakor. Emellett a belső CSR-re is nagy hangsúlyt fektetnek. Fontosnak tartják, hogy a minden egyes munkatársaknak megfelelő munkakörnyezetet és fejlesztő hatású környezetet biztosítsanak, és ezt több módon is bizonyítják: modern munkakörnyezetet biztosítanak a budapesti irodában, rendszeresen tartanak online és személyes oktatásokat, de mellette támogatják az egyéb továbbképzéseket is. A kutatás megírásával az a célom, hogy megismerjem a cég dolgozóinak hozzáállását és ismeretét a társadalmi felelősségvállalás témájában, hogy ismerik-e a Deloitte CSR tevékenységeit. A vizsgálat során arra is keresem a választ, hogy a vállalat CSR tevékenységei közül melyiket találják a leghasznosabbnak a megkérdezettek, és melyek azok a területek, amelyeknek még nagyobb támogatást szavaznának. E kérdések feltárására egy nyáron lefolytatott cégen belüli kérdőív elemzését használtam fel, illetve ezt kiegészítve interjúkat készítettem a Deloitte három munkavállalójával, melyekból kiderült, hogyan vélekednek általánosságban a cég felelős tevékenységeiről, emellett több erősségét és fejlesztendő területet sikerült feltárni. Úgy gondolom, hogy a cég megfelelően kiépítette a stratégiáját ezen a területen is, és előnyösen beépítette a társadalmi és környezeti felelősségvállalás filozófiáját a vállalati kultúrájába. A gyermekvédelem és oktatás területén végzett akciói rendkívül hasznosak a társadalom számára. Azonban a cégen belüli kommunikációt még hasznosabban szükséges használnia, hogy eredményesebb legyen a munkavállalók elérése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, fenntartható fejlődés, környezetvédelem, nagyvállalatok esettanulmányok, társadalmi felelősség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:56
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet