Szabados Virág Boglárka (2020) Minőségbiztosítási rendszerek alkalmazása és fejlesztési lehetőségei a European Pharma Hub Kft.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (754kB) |
|
PDF
BA_TO_SZABADOS_VIRÁG_US84L1.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (177kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a minőségbiztosítási rendszerek alkalmazása és fejlesztési lehetőségei a European Pharma Hub Kft.nél. Ez a vállalat gyógyszerek másodlagos csomagolásával, harmadik országos importjával és raktározással foglalkozik. A szervezet minőségbiztosítási rendszerét két jogszabály és egy szabványrendszer határozza meg. A szekunder kutatásom során a Helyes Gyógyszergyártási Gyakorlat, a Helyes Nagykereskedelmi Gyakorlat és az ISO 9001:2015 alapkövetelményeit vizsgáltam. Ezek mellett kitértem a szakirodalmakban kutatott szükséges kompetenciákra is és a minőségfejlesztés lehetőségeire is. A primer kutatásom két kérdésre épült: · Hogyan lehet a jogszabályi keretek belül rugalmassá, emberközpontúvá tenni a minőségirányítási rendszert? · Milyen kompetenciákkal kell, hogy rendelkezzenek a European Pharma Hub Kft. munkavállalói, ahhoz, hogy a cég érvényesíteni tudja a minőségpolitikáját? A kutatásom során interjút készítettem a cég dolgozóival, illetve megfigyeltem egy-egy munkanapjukat. A minőségbiztosítási rendszerrel kapcsolatban egy fő problémát említettek a válaszadók. Ez a papírmunka mennyisége volt. Emellett a nem minőségbiztosításon dolgozó személyek túl bonyolultnak találták a rendszert, ami részben igaz is, hiszen több lépcsős folyamatokra épül a cég minőségirányítása. Ezekre a problémákra a digitalizációt látják megoldásnak. Olyan számítógépes szoftver fejlesztését és alkalmazását javasolták, amiben a termék beérkezésétől a gyártási dokumentálásáig szinte minden folyamat elvégezhető. A hasonló számítógépes rendszerek alkalmazását a jogszabály megengedi. A Minőség 4.0 elnevezésű minőségbiztosítási korszak, amiben jelenleg is élünk, pedig kimondottam ösztönzi a cégeket a digitalizáció bevezetésére. A primer kutatásom második felében a szükséges kompetenciákat kutattam, ami elvárt a munkavállalóktól annak érdekében, hogy a cég minőségpolitikája érvényesülni tudjon. Erre beosztásonként különböző válaszok érkeztek. Amiben egyetértett a cég összes dolgozója az, hogy a jó kommunikációs készség és a változásmenedzsment elengedhetetlen a munkájukhoz. Ezeken kívül a különböző beosztásban dolgozók más-más készségeket említettek. A csoportvezetők a pontosságot és a jó motiváló készséget említették. A minőségbiztosító kollégák a precizitást és a gyors döntéshozó képességet emelték ki. A gyártás-logisztikai osztály alkalmazottai pedig a gyors problémamegoldó képességet, türelmet és a feladatok priorizálást említették. Az említett kompetenciákra mind-mind szükség van ahhoz, hogy a cég gördülékenyen tudjon működni és a lehető legmagasabb minőségben tudja kiszolgálni partnerei elvárásait.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | GMP, gyógyszeripar, ISO minőségbiztosítási rendszer, minőségbiztosítási rendszer, minőségmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:55 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |