A vállalati felelősségvállalás belső és külső kommunikációja a PwC gyakorlatában

Stréer Nikolett Anett (2020) A vállalati felelősségvállalás belső és külső kommunikációja a PwC gyakorlatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Stréer_Nikolett_Anett_TGNYHE_Szakdolgozat.pdf] PDF
Stréer_Nikolett_Anett_TGNYHE_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of BA_TO_Stréer_Nikolett_Anett_TGNYHE.pdf] PDF
BA_TO_Stréer_Nikolett_Anett_TGNYHE.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (511kB)

Absztrakt (kivonat)

A vállalati felelősségvállalás (CSR) napjainkban egyre nagyobb figyelmet kap, és egyre több vállalat foglalkozik vele. A globalizáció, a környezeti körülmények romlása, a globális felmelegedés, az állat- és növényfajok kihalása, a globális népesség növekedése és további aggodalomra okot adó kérdések mind olyan problémák, amelyek a mindennapi életünket érintik. Mindezek a kihívások és problémák egyértelművé tették, hogy egy olyan működésmódra van szükség, amely hosszútávon fenntartható mindenki számára. A CSR egy nagyon színes és érdekes megközelítés, amely megoldást nyújthat e problémák kezelésére, melyben a kommunikációnak kulcsfontosságú szerepe van. A koronavírus a témának különös aktualitást adott, hiszen több állam, köztük Magyarország is olyan intézkedéseket vezetett be, amelyekkel segíti a társadalmat, a megromlott gazdasági egyensúly stabilizálásának érdekében. Szakdolgozatomban a PricewaterhouseCoopers-nél (PwC) eltöltött szakmai gyakorlatom tapasztalatait osztottam meg. Választásom azért esett erre a cégre, mert véleményem szerint a vállalatnál megfelelően vannak kiépítve a kommunikációs csatornák, valamint példaértékűnek tartom a vállalati felelősségvállalásban játszott aktív szerepét. A dolgozat felbontását tekintve, az első két fejezetében a CSR fogalmát és történetét mutattam be, majd a harmadik fejezetben ismertettem a CSR kommunikációjának fontosságát, eszközeit és folyamatát, valamint a belső és a külső kommunikációnak a főbb érintettjeit, kiemelve a „Zöldrefestés” veszélyeit is. A negyedik fejezetben a PwC példáján keresztül mutattam be, hogy hogyan valósul meg a kommunikáció a vállalati gyakorlatban. Az ötödik fejezetben a koronavírus és a CSR kapcsolatát mutattam be, ismertetve annak pozitív és negatív hatásait, valamint felsoroltam néhány vállalat példaértékű tevékenységét a pandémia alatt.A módszertani kifejtés a hatodik fejezetben került bemutatásra, amelyhez egy primer kutatást végeztem el. Egy esetleges mintavételt készítettem, amelyben számomra egyszerűen elérhető alanyokat kérdeztem egy Google Form-on létrehozott kérdőív segítségével. A kutatásomban annak megismerésére koncentráltam, hogy milyen szerepet tölt be az alkalmazottak szempontjából a vállalati társadalmi felelősségvállalás. A kérdőívemet négy részre bontottam. Az első szakaszban a kitöltők demográfiai adataira voltam kíváncsi, a második részben a kitöltők vállalati felelősségvállaláshoz való hozzáállását vizsgáltam, a harmadik részben a CSR kommunikációjával kapcsolatos kérdéseket tettem fel, a negyedikben pedig a COVID-19-re tértem ki, hogy milyen hatással voltak a vállalati felelősségvállalásra, valamint milyen intézkedéseket vezettek be a különböző vállalatok. A kutatás eredményeit diagrammok és egytényezős varianciaanalízisek segítségével mutattam be, amelyek alapján a hipotéziseimet értékeltem. A kérdőív eredményei alapján megállapítottam, hogy a kitöltők számára fontos a környezettudatosság, és szimpátiát kelt bennük, ha egy cég hirdeti és kommunikálja felelős tevékenységét. Az eredmények, valamint a PwC-nél szerzett tapasztalataim alapján tettem javaslatokat, amelyek segítséget nyújthatnak az olyan vállatok számára, amelyek nem vagy nem megfelelően kommunikálják a vállalati felelősségvállalást. A koronavírus okozta helyzet kapcsán otthoni munkavégzéssel kapcsolatos javaslatokat tettem, amelyek által a vállalat és az alkalmazottak számára is gördülékenyebb lehet a munkavégzés. A szakirodalmak mentén, valamint a kutatásom alapján megállapítható, hogy a CSR napjainkban egyre nagyobb figyelmet kap, a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a vállalati felelősségvállalás megfelelő kommunikációjában, valamint a környezetvédelem mindinkább nagyobb prioritással bír, mindezek a lépések pedig egy jobb jövő megteremtését szolgálhatják.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Barna Evelin
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Géring Zsuzsanna Margit
Belső
Tud.fomunk., Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, kommunikáció, környezettudatosság, vállalati felelősség, vállalati kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:55
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet