A vállalati felelősségvállalás belső és külső kommunikációja a PwC gyakorlatában

Stréer Nikolett Anett (2020) A vállalati felelősségvállalás belső és külső kommunikációja a PwC gyakorlatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Stréer_Nikolett_Anett_TGNYHE_Szakdolgozat.pdf] PDF
Stréer_Nikolett_Anett_TGNYHE_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of BA_TO_Stréer_Nikolett_Anett_TGNYHE.pdf] PDF
BA_TO_Stréer_Nikolett_Anett_TGNYHE.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (511kB)

Absztrakt (kivonat)

A vállalati felelősségvállalás (CSR) napjainkban egyre nagyobb figyelmet kap, és egyre több vállalat foglalkozik vele. A globalizáció, a környezeti körülmények romlása, a globális felmelegedés, az állat- és növényfajok kihalása, a globális népesség növekedése és további aggodalomra okot adó kérdések mind olyan problémák, amelyek a mindennapi életünket érintik. Mindezek a kihívások és problémák egyértelművé tették, hogy egy olyan működésmódra van szükség, amely hosszútávon fenntartható mindenki számára. A CSR egy nagyon színes és érdekes megközelítés, amely megoldást nyújthat e problémák kezelésére, melyben a kommunikációnak kulcsfontosságú szerepe van. A koronavírus a témának különös aktualitást adott, hiszen több állam, köztük Magyarország is olyan intézkedéseket vezetett be, amelyekkel segíti a társadalmat, a megromlott gazdasági egyensúly stabilizálásának érdekében. Szakdolgozatomban a PricewaterhouseCoopers-nél (PwC) eltöltött szakmai gyakorlatom tapasztalatait osztottam meg. Választásom azért esett erre a cégre, mert véleményem szerint a vállalatnál megfelelően vannak kiépítve a kommunikációs csatornák, valamint példaértékűnek tartom a vállalati felelősségvállalásban játszott aktív szerepét. A dolgozat felbontását tekintve, az első két fejezetében a CSR fogalmát és történetét mutattam be, majd a harmadik fejezetben ismertettem a CSR kommunikációjának fontosságát, eszközeit és folyamatát, valamint a belső és a külső kommunikációnak a főbb érintettjeit, kiemelve a „Zöldrefestés” veszélyeit is. A negyedik fejezetben a PwC példáján keresztül mutattam be, hogy hogyan valósul meg a kommunikáció a vállalati gyakorlatban. Az ötödik fejezetben a koronavírus és a CSR kapcsolatát mutattam be, ismertetve annak pozitív és negatív hatásait, valamint felsoroltam néhány vállalat példaértékű tevékenységét a pandémia alatt.A módszertani kifejtés a hatodik fejezetben került bemutatásra, amelyhez egy primer kutatást végeztem el. Egy esetleges mintavételt készítettem, amelyben számomra egyszerűen elérhető alanyokat kérdeztem egy Google Form-on létrehozott kérdőív segítségével. A kutatásomban annak megismerésére koncentráltam, hogy milyen szerepet tölt be az alkalmazottak szempontjából a vállalati társadalmi felelősségvállalás. A kérdőívemet négy részre bontottam. Az első szakaszban a kitöltők demográfiai adataira voltam kíváncsi, a második részben a kitöltők vállalati felelősségvállaláshoz való hozzáállását vizsgáltam, a harmadik részben a CSR kommunikációjával kapcsolatos kérdéseket tettem fel, a negyedikben pedig a COVID-19-re tértem ki, hogy milyen hatással voltak a vállalati felelősségvállalásra, valamint milyen intézkedéseket vezettek be a különböző vállalatok. A kutatás eredményeit diagrammok és egytényezős varianciaanalízisek segítségével mutattam be, amelyek alapján a hipotéziseimet értékeltem. A kérdőív eredményei alapján megállapítottam, hogy a kitöltők számára fontos a környezettudatosság, és szimpátiát kelt bennük, ha egy cég hirdeti és kommunikálja felelős tevékenységét. Az eredmények, valamint a PwC-nél szerzett tapasztalataim alapján tettem javaslatokat, amelyek segítséget nyújthatnak az olyan vállatok számára, amelyek nem vagy nem megfelelően kommunikálják a vállalati felelősségvállalást. A koronavírus okozta helyzet kapcsán otthoni munkavégzéssel kapcsolatos javaslatokat tettem, amelyek által a vállalat és az alkalmazottak számára is gördülékenyebb lehet a munkavégzés. A szakirodalmak mentén, valamint a kutatásom alapján megállapítható, hogy a CSR napjainkban egyre nagyobb figyelmet kap, a vállalatok egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a vállalati felelősségvállalás megfelelő kommunikációjában, valamint a környezetvédelem mindinkább nagyobb prioritással bír, mindezek a lépések pedig egy jobb jövő megteremtését szolgálhatják.  

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, kommunikáció, környezettudatosság, vállalati felelősség, vállalati kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:55
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet