Simon Zalán Máté (2020) Milyen kihívásokkal néz szemben a 2020-as autóipar? Két eltérő út. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Simon_Zalán_Máté_Nappali_GM_Szolgáltatásmenedzsment.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Simon_Zalán_Máté_N0ZWKY.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (231kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témaválasztásánál törekedtem, hogy valamilyen aktuális témát válasszak. Az első ötletem a 2008-9 es nagy gazdasági világválság. Megannyit olvastam róla, utánajártam, hogy hogyan tudott így elfajulni a pénzügyi szektor az USA-ban. Tanulmányoztam a FED gazdaságpolitikáját, sok dokumentum filmet is néztem róla. Azonban 2020 januárjában Ázsiai körutam alkalmával a saját bőrömön éreztem egy járvány azonnali intézkedéseit. A COVID-19 megjelenésével egyik napról a másikra bevezetett védelmi intézkedés lenyűgözőnek és egyben félelmetesnek tartottam. Hazaérkezésünkkor kezdték bevezetni Magyarországon is a hasonló intézkedéseket, amik már nem voltak újak számomra. Az országok bezárkozása és a tőzsdék beszakadása nagyon megrengette és megrengeti a világot. megannyi munkahely zárta be kapuit. A témaválasztás előtt már nem is volt kérdés, hogy miről írom a szakdolgozatomat, hiszen ennél (COVID-19) aktuálisabb témát nemigen tudtam volna találni. Az autóiparra azért esett a választásom, mert ennél a szektornál láttam a járványhelyzet előtt is a visszaesést, valamint az Ipar 4.0 és a meghajtás forradalma, illetve az alternatív Tesla előretörése teljesen átformálja ezt a piacon. A meghajtás, a belső égésű motorokról való áttérés égető probléma. Nagyon sok jó elképzelés látott napvilágot, mint az elektromos autózás és a hidrogén meghajtás. Az elektromos autózás nem új senki számára, mindenki ismeri a Tesla nevét és potenciálját, valamint nagyon sok autógyártónak megtalálható a portfoliójában az elektromos autó. A Toyota hidrogén meghajtásáról azonban sokkal kevesebb szó esik a médiában. A hidrogén meghajtás teljesen forradalmasíthatja a ma ismert közlekedést. Egy teljesen környezetbarát autót lehet létrehozni, aminek a meghajtást követő mellékterméke a víz. Nagyon sok potenciált vélek ebben a technológiában felfedezni. A szakdolgozattal a célom az volt, hogy egy átfogó képet tudjak bemutatni a világgazdaság és az autóipar kialakulásáról. Összefoglaljam a felmerülő problémákat, milyen kihívások elé néz az autózás jövője. Milyen folyamatok indultak meg eddig az átalakulásban. A szakdolgozat megírásakor törekedtem, hogy tartalmilag megfeleljen a tudományos elvárásoknak, ugyanakkor érthető legyen mindenki számára. Szerintem fontos, hogy a lehető legtöbben megértsék ezeket a folyamatokat és problémákat, valamint megértésükkel gondolkozzanak a lehetséges megoldásokon, illetve véleményformálásra törekedtem. A kutatásom alkalmával igyekeztem minél több szakirodalmat elolvasni, illetve összegyüjtani. Megannyi szakfolyóiratot, gazdasági szaklapokat böngésztem, hogy a lehető legátláthatóbb képet tudjam bemutatni. Folyóiratok böngészése alkalmával fontos volt az értő olvasás és a gondolkdás, hogy a lehetőségeimhez mérten legpontosabb adatokat tudjam összegyűjteni. A szakdolgozatom végeztével arra a konklúzióra jutottam, hogy az autóipar átalakulás elkerülhetetlen. Az veszi sikeresen az akadályokat, akik már idejében elkezdtek felkészülni a változásokra. Magában a hdirogénhajtás egyelőre nagyobb hasonlóságot mutat a hagyományos autókra, mint az elektromos autózás. Az Önvezető technológiával a közlekedési kultúrát lehetne forradalmasítani, a balesetek számát radikálisan csökkenteni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | autóipar, COVID-19, gazdasági és társadalmi fejlődés, gazdasági válság és világgazdaság, társadalmi válság |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:55 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |