Taczman Andrea (2020) A szolgáltató központokba történő pénzügyi feladatok kiszervezésének előnyei és hátrányai a vállalat és azon belül a helyi Pénzügyi Osztály szemszögéből. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
MSC_Taczman Andrea_ICUX23_SZD.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 03.. Download (2MB) |
|
PDF
MSC_Taczman Andrea_ICUX23_Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (153kB) |
|
PDF
MSC_Taczman Andrea_ICUX23_Összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 03.. Download (197kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatomban az Esprit projektet mutatom be, amely a jászárokszállási Carrier Magyarország Kft. túlnyomórészt könyvelési tevékenységének kiszervezését foglalja össze. A folyamatot egészen a döntés meghozatalától a projekt lezárásáig vizsgálom. A kontrolling és könyvelési osztály vezetőjeként alkalmam nyílt az átmenetet közel egy éven keresztül végig kísérni. Mondhatjuk, hogy ez is csak egy állapot, ami idővel tökéletesen áttér a normál üzletmenetbe, viszont gondoljunk csak abba bele, hogy egy ilyen folyamat időközben mennyi előre nem látott akadályba ütközik, és ezek megoldásai megannyi konfliktussal és kompromisszummal járnak beosztott és vezetői szinten egyaránt. Ennek kapcsán mérlegelni szükséges azt, hogy milyen intézkedéseket, mennyi időn belül valósítson meg a vállalat ahhoz, hogy a szervezet a lehető legkevesebb veszteséget szenvedje el. Bemutatom részletesen azt, hogy a szakértő csapat projektben való közreműködése milyen területeken és hogyan nyújthat támogatást. A dolgozat folyamatosan kérdés-felelet formájában nevezi meg a kiszervezés lépéseit, valamint azok hatásait a projekt előrehaladására vonatkozóan. Az esettanulmányomat olyan elméleti háttérrel színesítem, amely bemutatja a szolgáltató központok kialakulását, fejlődéstörténetét és általános jellemzőit. A kiszervezhető tevékenységek körének és jellegének ismertetését követően, áttérek az SSC-ék földrajzi elhelyezkedésére, majd azok hazai helyzetének bemutatására. A szektorra jellemző átlagnál magasabb fluktuáció kapcsán annak okait és megoldási lehetőségeit vázolom fel.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belső ellenőrzés, Hypercare, kiszervezés, kockázatelemzés, KPI, SLA, SSC, szolgáltatás katalógus, Tranzíció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:55 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |