A szolgáltató központokba történő pénzügyi feladatok kiszervezésének előnyei és hátrányai a vállalat és azon belül a helyi Pénzügyi Osztály szemszögéből

Taczman Andrea (2020) A szolgáltató központokba történő pénzügyi feladatok kiszervezésének előnyei és hátrányai a vállalat és azon belül a helyi Pénzügyi Osztály szemszögéből. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of MSC_Taczman Andrea_ICUX23_SZD.pdf] PDF
MSC_Taczman Andrea_ICUX23_SZD.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 03..

Download (2MB)
[thumbnail of MSC_Taczman Andrea_ICUX23_Titkosítási kérelem.pdf] PDF
MSC_Taczman Andrea_ICUX23_Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (153kB)
[thumbnail of MSC_Taczman Andrea_ICUX23_Összefoglalás.pdf] PDF
MSC_Taczman Andrea_ICUX23_Összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 03..

Download (197kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban az Esprit projektet mutatom be, amely a jászárokszállási Carrier Magyarország Kft. túlnyomórészt könyvelési tevékenységének kiszervezését foglalja össze. A folyamatot egészen a döntés meghozatalától a projekt lezárásáig vizsgálom. A kontrolling és könyvelési osztály vezetőjeként alkalmam nyílt az átmenetet közel egy éven keresztül végig kísérni. Mondhatjuk, hogy ez is csak egy állapot, ami idővel tökéletesen áttér a normál üzletmenetbe, viszont gondoljunk csak abba bele, hogy egy ilyen folyamat időközben mennyi előre nem látott akadályba ütközik, és ezek megoldásai megannyi konfliktussal és kompromisszummal járnak beosztott és vezetői szinten egyaránt. Ennek kapcsán mérlegelni szükséges azt, hogy milyen intézkedéseket, mennyi időn belül valósítson meg a vállalat ahhoz, hogy a szervezet a lehető legkevesebb veszteséget szenvedje el. Bemutatom részletesen azt, hogy a szakértő csapat projektben való közreműködése milyen területeken és hogyan nyújthat támogatást. A dolgozat folyamatosan kérdés-felelet formájában nevezi meg a kiszervezés lépéseit, valamint azok hatásait a projekt előrehaladására vonatkozóan. Az esettanulmányomat olyan elméleti háttérrel színesítem, amely bemutatja a szolgáltató központok kialakulását, fejlődéstörténetét és általános jellemzőit. A kiszervezhető tevékenységek körének és jellegének ismertetését követően, áttérek az SSC-ék földrajzi elhelyezkedésére, majd azok hazai helyzetének bemutatására. A szektorra jellemző átlagnál magasabb fluktuáció kapcsán annak okait és megoldási lehetőségeit vázolom fel.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Számvitel

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső ellenőrzés, Hypercare, kiszervezés, kockázatelemzés, KPI, SLA, SSC, szolgáltatás katalógus, Tranzíció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:55
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet