Az alternatív tanulás- A szervezeten belüli tanulás

Szőnyi Barbara Petra (2020) Az alternatív tanulás- A szervezeten belüli tanulás. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_SZŐNYI_BARBARA_PETRA_HVKP7N.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_SZŐNYI_BARBARA_PETRA_HVKP7N.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 14..

Download (1MB)
[thumbnail of Szőnyi Barbara Titkoítási kérelem.pdf] PDF
Szőnyi Barbara Titkoítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (352kB)
[thumbnail of Kérdőív-SzőnyiBarbara_hvkp7n.pdf] PDF
Kérdőív-SzőnyiBarbara_hvkp7n.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 14..

Download (413kB)
[thumbnail of BA_TO_SZŐNYI_BARBARA.pdf] PDF
BA_TO_SZŐNYI_BARBARA.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 14..

Download (397kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság a szakmai felkészültséget, és a naprakész szakmai tudást nem lehet befejezni a főiskolai, vagy középiskolai, esetleg OKJ szakképzettségünk megszerzése után. A megszerzett tudásunkat folyamatosan fejleszteni kell. Fontos, hogy a korral haladni tudjunk, és ne álljunk meg egy alapozó képzettséggel. Lényeges szempont továbbá, hogy technológiailag is tréningezzük magunkat, és szervezeten belül is az egyénnek folyamatosan fejlesztenie kell a tudását. Egy szervezeten belül állandóan fejleszteni kell a szakmai tudásunkat, hogy bent tudjunk maradni a versenyszférában. Ezt ma már a legtöbb cég próbálja biztosítani az alkalmazottainak, de nem mindenhol sikerül ezt bevezetni. Erre segítség ad Magyarország Kormánya pályázatokkal, hogy segíthesse a szervezeteket és vállalatokat. Tudjuk, hogy ezek a továbbképzések igen költségesek lehetnek, így egy pályázat elnyerésével könnyíteni lehet a pénzügyi terheken. Én 18 éves korom óta dolgozom. Az egyetemi éveimet végig dolgoztam az iskola mellett. Nem mondom, hogy könnyű volt, de sokat tanultam belőle. A munkával töltött éveim során ismerkedtem meg azzal a fogalommal, hogy tréning egy szervezetnél. Lehetőségem volt részt venni továbbképzéseken néhány alkalommal és emiatt igen szerencsésnek tartom magam, mivel a cég részéről fektettek belém pénzt, időt és energiát. Ezt a jelenlegi munkahelyemen tapasztalhattam meg legelőször, a Baptista Szeretetszolgálat Gazdasági Igazgatóságán (BSZ GI). Itt egy hatalmas rendszert ismerhettem meg, és nem is gondoltam volna, hogy ekkora szervezet a Baptista Szeretetszolgálat. Nagyon sok mindent meg kellett tanulnom ahhoz, hogy átláthassam az egész szervezeti struktúrát. Ha nem tartottak volna nekem az elején több napos képzést, akkor talán mai napig elvesznék a rendszerben. Éppen ezért választottam a kutatásom fő témájának a szervezeten belüli tanulást, és a szervezeti továbbképzéseket. Fontosnak tartom, ha egy szervezetnél tartsanak továbbképzéseket, az hatékonyan történjen. Manapság már mindenhol a munkába állás első napjaiban képzéseken veszünk részt, ami alatt bemutatják a vállalati kultúrát, szervezeti felépítést és még rengeteg tudnivalót, ami a munka kezdetét segíti, és szükségünk lesz a munkakör betöltéséhez. Mindezek miatt a szervezet- és a személyzetfejlesztés rendkívül fontos. Rendkívüli figyelmet kell, hogy fordítson egy szervezet az emberi kapcsolatokra, a munka strukturálásra és a csoport feladatokra egyaránt. Kutatásom során feltárom a tanulásnak milyen formái lehetnek egy szervezetnél és hogy miért olyan fontos, hogy a tanulás és képzés állandóan jelen legyen egy szervezet életében. Arra a kérdésre is választ keresek, hogy mennyire hasznosak ezek a tréningek, továbbképzések, milyen fontos szerepet tölthet be egy mentor egy szervezetnél, valamint szeretnék rámutatni, hogy mennyire fontos akár egy csapatépítő tréning, hogy hogyan segíthet megtanítani a csapatmunkára és az együttműködésre. Ezek egy nagyobb, de természetesen egy kisebb vállalatnál is nagyon lényeges tulajdonságok, melyek tanulhatóak és fejleszthetőek. Kutatásom alatt primer, kvalitatív, kis mintavételes kérdőívet fogok készíteni, melyet kollégáim (38 fő) töltöttek ki, illetve szekunder kutatási módot is fogok használni, abból a célból, hogy részletesen be tudjam mutatni a személyzet és szervezetfejlesztés folyamatát, fontosságát és hatékonyságának lényegességét.  A kérdőívem egyik vonala a csapatépítő tréning lesz, utalni fogok a munkáltatóm által szervezett tavaly karácsonyi csapatépítőnkre, a másik vonala pedig a szervezeti továbbképzések lesznek. A szervezeten belül, rendszeresen jönnek előadók, kommunikációs és egyéb (könyvelés- számviteli, kulcs-soft, tb stb.) tréningeket tartanak a dolgozók részére. Rá szeretnék mutatni arra, hogy az ilyen dolgozói továbbképzések mennyire hasznosak és lényegesek mind a dolgozók és mind a szervezet szempontjából. A dolgozatomban rávilágítok arra, hogy egy továbbképzés befektetést jelent egy szervezet számára, legyen szó itt csapatépítő tréningről vagy könyvelési továbbképzésről. Bemutatok több mérési technikát is, melyet szervezetek tudnak használni a továbbképzésük eredményességének érdekében. Ki kell emelni a mérés fontosságát, mert a szervezet rengeteg időt és pénzt pocsékolhat felesleges továbbképzésekre. Továbbá bemutatom a személyzetfejlesztés jellemzőit, és annak elemzési lehetőségeit. Fontosnak tartom, hogy egy továbbképzést mielőtt véghezviszünk, kielemezzük minden részletét, ami alapján megbizonyosodhatunk arról, hogy megéri-e megcsinálni, és végül a képzés befejeztével is szükséges az elemzés és az értékelés. Bemutatom, hogy hogyan és milyen formában valósíthatjuk meg a továbbképzéseket és azok lebonyolítása alatt mikre kell igazán figyelni mind oktató, mind szervező szempontból. Tehát összességében be szeretném mutatni, hogy hogyan szervezhet egy szervezet eredményes és hatékony továbbképzéseket a munkavállalóinak, és hogyan spórolhat ezzel időt, pénz és energiát. Kutatási kérdéseim: •           Mennyire találják hasznosnak a szervezeti tréningeket a munkavállalók és a vezetők? •          Milyen egy hatékony tréning a munkavállalók és a vezetők szerint? •          Milyen előnyök származnak a szervezeti tréningekből?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Sándor Eszter
Belső
egyetemi tanársegéd, Pénzügyi és Gazdálkodási Szaknyelvek Tanszék, PSZK
Zsíros Viktória
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: coaching, fejlesztő tréning, személyzetfejlesztés, továbbképzés, üzleti tréning
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:54
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet