Az elektronikus kereskedelem napjainkban és hatása a fogyasztói magatartásra

Nagy Dorina (2020) Az elektronikus kereskedelem napjainkban és hatása a fogyasztói magatartásra. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Az elektronikus kereskedelem napjainkban és hatása a fogyasztói magatartásra-Nagy Dorina-ATWP7M.pdf] PDF
Az elektronikus kereskedelem napjainkban és hatása a fogyasztói magatartásra-Nagy Dorina-ATWP7M.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus Nagy Dorina- ATWP7M.pdf] PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus Nagy Dorina- ATWP7M.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (408kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elektronikus kereskedelem napjainkban és hatása a fogyasztói magatartásra   Egyre többen vásárolnak online, aminek köszönhetően az éves elektronikus kereskedelemből származó bevételek is egyre nőnek. Ennek a növekedésnek a mértékét, dinamikáját és jellegét kutattam. Ennek függvényében vizsgáltam, hogy ez a növekedés hogyan hat a magyar fogyasztók vásárlási szokásaira. A primer kutatásomat egy online kérdőíves kutatás alapján készítettem, a másodlagos (szekunder) kutatás alapjául könyvek, folyóiratok, statisztikák és publikációk szolgáltak. Az e-kereskedelem bővülése töretlen, sőt egyre gyorsuló tendenciát mutat, ezt a drasztikus növekedést egy világszintű változási folyamatnak tudatosíthatjuk. Az internet felhasználok arányának növekedésével nőnek az interneten keresztül lebonyolított tranzakciók is. A két változó közötti kapcsolat egyenes arányú. A vásárlási szokások megváltozásának hajtóereje az elektronikus kereskedelem fejlődésében rejlik. A hazai lakosság körében évről évre egyre népszerűbb az internetes vásárlás. A legnagyobb százalékban a fiatalabb generáció használja az elektronikus kereskedelmet. Az online vásárlások aránya az idősödő korosztály felé haladva egyre csökken. A Covid-19, vagy más néven a koronavírus világjárvány következtében minden szektor változásra kényszerül, mégis az elektronikus kereskedelem fellendülését okozta. A pandémiának köszönhetően sok vásárló élt az online vásárlás lehetőségével, melyet valószínűsíthetően a járvány után is alkalmaznak. A primer kutatásomat kvantitatív módszerrel végeztem. Az eredményekből kiderül, hogy a válaszadók közül a 16-24 éves korosztály az, amelyik a legtöbbet vásárol online. Ebből is látható, hogy az interneten használók aránya és az online vásárlások aránya között egy erős pozitív irányú kapcsolat van. Az átlagos fogyasztói kosárérték a magyar piacon 10 ezer Ft és 50 ezer Ft között van. Szembetűnő különbség van a kosárértékek között, a fővárosban élők kosárértéke nagyobb, mint a községben élőké Magyarországon. A válaszadók legnagyobb arányban a megbízhatóságot tartják fontosnak az elektronikus kereskedelemben. A válaszadók 90,5 százaléka megteszi a szükséges háttér információgyűjtést a kívánt termék megvétele előtt. Ezt csak online tehetik meg, így a részletes termékleírás és a vásárlói vélemények elengedhetetlen pontjai a webáruházaknak. A válaszadók 92 százaléka szívesebben vásárol egy olyan üzletben, amelynek van online és ofline elérhetősége is. Következtetésképpen egy vállalat sikere függ az online jelenléttől. A válaszadók 56 százaléka nyilatkozta, hogy szívesebben vásárol online. Az adatok alapján a feltevést, miszerint a fogyasztók az online vásárlást választják az ofline helyett nem lehet megerősíteni.  A Koronavírus időszaka alatt nőt az elektronikus kereskedelem bevétele a globális és a magyar piacon is. Az e-kereskedelem jövője azt jelenti, hogy a vásárlási szándék elsősorban az interneten keresztül fogy megjelenni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csizmadia László Péter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Eckert Bálint
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus kereskedelem növekedése, fogyasztói kosár, fogyasztói magatartás, globális és magyar trendek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:54
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet