Nagy Dorina (2020) Az elektronikus kereskedelem napjainkban és hatása a fogyasztói magatartásra. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Az elektronikus kereskedelem napjainkban és hatása a fogyasztói magatartásra-Nagy Dorina-ATWP7M.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_2020majus Nagy Dorina- ATWP7M.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (408kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elektronikus kereskedelem napjainkban és hatása a fogyasztói magatartásra Egyre többen vásárolnak online, aminek köszönhetően az éves elektronikus kereskedelemből származó bevételek is egyre nőnek. Ennek a növekedésnek a mértékét, dinamikáját és jellegét kutattam. Ennek függvényében vizsgáltam, hogy ez a növekedés hogyan hat a magyar fogyasztók vásárlási szokásaira. A primer kutatásomat egy online kérdőíves kutatás alapján készítettem, a másodlagos (szekunder) kutatás alapjául könyvek, folyóiratok, statisztikák és publikációk szolgáltak. Az e-kereskedelem bővülése töretlen, sőt egyre gyorsuló tendenciát mutat, ezt a drasztikus növekedést egy világszintű változási folyamatnak tudatosíthatjuk. Az internet felhasználok arányának növekedésével nőnek az interneten keresztül lebonyolított tranzakciók is. A két változó közötti kapcsolat egyenes arányú. A vásárlási szokások megváltozásának hajtóereje az elektronikus kereskedelem fejlődésében rejlik. A hazai lakosság körében évről évre egyre népszerűbb az internetes vásárlás. A legnagyobb százalékban a fiatalabb generáció használja az elektronikus kereskedelmet. Az online vásárlások aránya az idősödő korosztály felé haladva egyre csökken. A Covid-19, vagy más néven a koronavírus világjárvány következtében minden szektor változásra kényszerül, mégis az elektronikus kereskedelem fellendülését okozta. A pandémiának köszönhetően sok vásárló élt az online vásárlás lehetőségével, melyet valószínűsíthetően a járvány után is alkalmaznak. A primer kutatásomat kvantitatív módszerrel végeztem. Az eredményekből kiderül, hogy a válaszadók közül a 16-24 éves korosztály az, amelyik a legtöbbet vásárol online. Ebből is látható, hogy az interneten használók aránya és az online vásárlások aránya között egy erős pozitív irányú kapcsolat van. Az átlagos fogyasztói kosárérték a magyar piacon 10 ezer Ft és 50 ezer Ft között van. Szembetűnő különbség van a kosárértékek között, a fővárosban élők kosárértéke nagyobb, mint a községben élőké Magyarországon. A válaszadók legnagyobb arányban a megbízhatóságot tartják fontosnak az elektronikus kereskedelemben. A válaszadók 90,5 százaléka megteszi a szükséges háttér információgyűjtést a kívánt termék megvétele előtt. Ezt csak online tehetik meg, így a részletes termékleírás és a vásárlói vélemények elengedhetetlen pontjai a webáruházaknak. A válaszadók 92 százaléka szívesebben vásárol egy olyan üzletben, amelynek van online és ofline elérhetősége is. Következtetésképpen egy vállalat sikere függ az online jelenléttől. A válaszadók 56 százaléka nyilatkozta, hogy szívesebben vásárol online. Az adatok alapján a feltevést, miszerint a fogyasztók az online vásárlást választják az ofline helyett nem lehet megerősíteni. A Koronavírus időszaka alatt nőt az elektronikus kereskedelem bevétele a globális és a magyar piacon is. Az e-kereskedelem jövője azt jelenti, hogy a vásárlási szándék elsősorban az interneten keresztül fogy megjelenni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus kereskedelem növekedése, fogyasztói kosár, fogyasztói magatartás, globális és magyar trendek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:54 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |