Magyar bankok üzleti modell diverzifikációja a személyes pénzügyi menedzsment témáján keresztül bemutatva

Lóczi Dániel (2021) Magyar bankok üzleti modell diverzifikációja a személyes pénzügyi menedzsment témáján keresztül bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Magyar bankok üzleti modell diverzifikációja a személyes pénzügyi menedzsment témáján keresztül bemutatva_Lóczi Dániel.pdf] PDF
Magyar bankok üzleti modell diverzifikációja a személyes pénzügyi menedzsment témáján keresztül bemutatva_Lóczi Dániel.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 16..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (33kB)
[thumbnail of BA_TO_Lóczi_Dániel_oqqnbq.pdf] PDF
BA_TO_Lóczi_Dániel_oqqnbq.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 16..

Download (377kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt évtized technológiai változásainak köszönhetően a gazdaság számos területén figyelhettünk meg jelentős átalakulásokat. Nincs ez másképp a pénzügyi szolgáltatások piacán se, ahol a bankszektor és annak versenyképessége került szembe új kihívásokkal. A hagyományos pénzintézetek rengeteg ún. legacy system-ből eredő (örökölt rendszer funkció) elmaradottsággal néznek szembe és a core banki rendszerek (a pénzintézetek szívének is nevezhető központi rendszerek) cseréje is ugyan folyamatban van, de még várat magára. Egyszóval a modernizáció lassú folyamatként zajlik az új megoldások felé, így az olyan fontos változások, mint a digitális transzformáció, a fogyasztói igények átalakulása, a FinTech cégek új kihívóként való megjelenése, az okostelefonok rohamos terjedése, illetve a szabályozói oldalon történt módosítások, próba elé állítja őket. A dolgozatom elméleti része, amely a digitális transzformációk és innovációk pénzügyi intézetekre gyakorolt hatását mutatja be, a kutatásom célja az volt, hogy fogyasztói oldalról közelebb kerüljek a fogyasztók digitális bankolási szokásainak megértéséhez, különös tekintettel a személyes pénzügyeik kezelésére. A kutatásomat kvantitatív online kérdőíves megkérdezés segítségével folytattam le, így kihasználva az internet nyújtotta lehetőségeket. A kutatásom során olyan kérdésekre kerestem a választ, melyek a fogyasztók pénzügyi szokásairól szólnak. Milyen digitális pénzügyi szolgáltatásokat használnak, ezeket hagyományos vagy alternatív szolgáltatókon keresztül veszik-e igénybe, milyen elvárásaik vannak digitális pénzügyi szolgáltatások igénybevétele esetén. Ezen kívül kifejezetten a személyes pénzügyi menedzsment témájában is feltettem kérdéseket, mint például a PFM eszközök ismertsége, milyen pénzügyi aggodalmaik vannak a felhasználóknak, mennyire magabiztosak a pénzügyeik kezelését illetően, milyen hajlandósággal használnának valamilyen alkalmazást a személyes pénzügyeik kezelésére, vannak e konkrét pénzügyi céljaik, nyomon követi- e a pénzügyeik alakulását. A kutatás végeztével közelebb kerültem a fogyasztók digitális pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásainak és a személyes pénzügyi menedzselésükhöz kapcsolódó attitűdjének megismeréséhez. A fogyasztókról kijelenthető, hogy jelentős többségük használja valamilyen formában a digitális pénzügyi megoldásokat és igényük is lenne egyre több pénzüggyel kapcsolatos tevékenységüket online felületen intézni. A hazai pénzügyi szolgáltatók azonban lassan reagálnak erre az igényre. A digitálisan elérhető funkciók számában, ügyféligények kielégítésében és ügyfélélmény nyújtásában a legtöbbjük a globális átlag alatt teljesít. Ami a magyar fogyasztók személyes pénzügyeik kezelését illeti, a kutatás ezen a területen is számos fontos dologra rávilágított. Egyrészt fontosnak gondolják a pénzügyeik nyomon követését másrészt a gyakorlatban próbálják is megvalósítani azt. Fontos kiemelni azonban, hogy a nyomon követéshez nem feltétlen PFM (személyes pénzügyi menedzsment) alkalmazást használnak. Ez szintén a magyar pénzügyi szervezetek lemaradásából és lassú alkalmazkodóképességéből adódik. A végzett vizsgálatom jó kiindulópontként szolgálhat hasonló területen tervezett esetleges jövőbeli kutatásokhoz. A későbbiekben érdemesnek tartom magyarországi viszonylatban vizsgálni a hazai pénzintézetek által bevezetni kívánt szolgáltatásokhoz kapcsolódó fogyasztói magatartást és elvárásokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Brávácz Ibolya
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK
Orbán Zsófia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, digitális transzformáció, digitális üzleti modell, fintech, személyes pénzügyi menedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:54
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet