Lóczi Dániel (2021) Magyar bankok üzleti modell diverzifikációja a személyes pénzügyi menedzsment témáján keresztül bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Magyar bankok üzleti modell diverzifikációja a személyes pénzügyi menedzsment témáján keresztül bemutatva_Lóczi Dániel.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 16.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (33kB) |
|
PDF
BA_TO_Lóczi_Dániel_oqqnbq.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 16.. Download (377kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évtized technológiai változásainak köszönhetően a gazdaság számos területén figyelhettünk meg jelentős átalakulásokat. Nincs ez másképp a pénzügyi szolgáltatások piacán se, ahol a bankszektor és annak versenyképessége került szembe új kihívásokkal. A hagyományos pénzintézetek rengeteg ún. legacy system-ből eredő (örökölt rendszer funkció) elmaradottsággal néznek szembe és a core banki rendszerek (a pénzintézetek szívének is nevezhető központi rendszerek) cseréje is ugyan folyamatban van, de még várat magára. Egyszóval a modernizáció lassú folyamatként zajlik az új megoldások felé, így az olyan fontos változások, mint a digitális transzformáció, a fogyasztói igények átalakulása, a FinTech cégek új kihívóként való megjelenése, az okostelefonok rohamos terjedése, illetve a szabályozói oldalon történt módosítások, próba elé állítja őket. A dolgozatom elméleti része, amely a digitális transzformációk és innovációk pénzügyi intézetekre gyakorolt hatását mutatja be, a kutatásom célja az volt, hogy fogyasztói oldalról közelebb kerüljek a fogyasztók digitális bankolási szokásainak megértéséhez, különös tekintettel a személyes pénzügyeik kezelésére. A kutatásomat kvantitatív online kérdőíves megkérdezés segítségével folytattam le, így kihasználva az internet nyújtotta lehetőségeket. A kutatásom során olyan kérdésekre kerestem a választ, melyek a fogyasztók pénzügyi szokásairól szólnak. Milyen digitális pénzügyi szolgáltatásokat használnak, ezeket hagyományos vagy alternatív szolgáltatókon keresztül veszik-e igénybe, milyen elvárásaik vannak digitális pénzügyi szolgáltatások igénybevétele esetén. Ezen kívül kifejezetten a személyes pénzügyi menedzsment témájában is feltettem kérdéseket, mint például a PFM eszközök ismertsége, milyen pénzügyi aggodalmaik vannak a felhasználóknak, mennyire magabiztosak a pénzügyeik kezelését illetően, milyen hajlandósággal használnának valamilyen alkalmazást a személyes pénzügyeik kezelésére, vannak e konkrét pénzügyi céljaik, nyomon követi- e a pénzügyeik alakulását. A kutatás végeztével közelebb kerültem a fogyasztók digitális pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásainak és a személyes pénzügyi menedzselésükhöz kapcsolódó attitűdjének megismeréséhez. A fogyasztókról kijelenthető, hogy jelentős többségük használja valamilyen formában a digitális pénzügyi megoldásokat és igényük is lenne egyre több pénzüggyel kapcsolatos tevékenységüket online felületen intézni. A hazai pénzügyi szolgáltatók azonban lassan reagálnak erre az igényre. A digitálisan elérhető funkciók számában, ügyféligények kielégítésében és ügyfélélmény nyújtásában a legtöbbjük a globális átlag alatt teljesít. Ami a magyar fogyasztók személyes pénzügyeik kezelését illeti, a kutatás ezen a területen is számos fontos dologra rávilágított. Egyrészt fontosnak gondolják a pénzügyeik nyomon követését másrészt a gyakorlatban próbálják is megvalósítani azt. Fontos kiemelni azonban, hogy a nyomon követéshez nem feltétlen PFM (személyes pénzügyi menedzsment) alkalmazást használnak. Ez szintén a magyar pénzügyi szervezetek lemaradásából és lassú alkalmazkodóképességéből adódik. A végzett vizsgálatom jó kiindulópontként szolgálhat hasonló területen tervezett esetleges jövőbeli kutatásokhoz. A későbbiekben érdemesnek tartom magyarországi viszonylatban vizsgálni a hazai pénzintézetek által bevezetni kívánt szolgáltatásokhoz kapcsolódó fogyasztói magatartást és elvárásokat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, digitális transzformáció, digitális üzleti modell, fintech, személyes pénzügyi menedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:54 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |