Az Elektronikus kereskedelem fejlődésének trendjei. A kereskedelmi folyamatok átalakulása a hálózati gazdaságban. Elektronikus fizetési megoldások.

Papp Dominika (2020) Az Elektronikus kereskedelem fejlődésének trendjei. A kereskedelmi folyamatok átalakulása a hálózati gazdaságban. Elektronikus fizetési megoldások. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Papp_Dominika_R922O2_Szakdolgozat.pdf] PDF
Papp_Dominika_R922O2_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of BA_TO_Papp_Dominika_R922O2.pdf] PDF
BA_TO_Papp_Dominika_R922O2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (460kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban az elektronikus kereskedelem fejlődésének trendjeiről, folyamatainak alakulásáról és az elektronikus fizetési megoldásokról írtam. Hasznosnak találtam az elektronikus kereskedelmet a fogalmától és kezdetétől bemutatni egészen napjainkig, amelyhez hozzá tartozik a jelenlegi járványhelyzet által átalakult gazdaság. Ezután az e-kereskedelemben megfordult trendeket és jelenlegi trendeket vázolom, amelynek érdekessége, hogy folyamatosan formálódik egész rövid időn belül a társadalom és a technológia változása szerint. A vállalatoknak érdemes ezeket a trendeket követniük a versenyképesség érdekében. Az ezt követő fejezetben az elektronikus kereskedelem folyamatát és eredményeit vizsgáltam. A folyamatok ismertetésénél fontosnak találtam, hogy az olvasó mind eladói, mind vásárlói részről megismerje az elektronikus kereskedelem menetét. Szót ejtettem az e-kereskedelem üzleti modelljéről, amelyet Dave Chaffey és Gareth White könyve alapján jellemeztem. Ezután a kereskedelmi folyamatok fejlődését a kezdetektől éreztem lényegesnek bemutatni, amelyet az pozitív és negatív eredmények hatásai követtek. Ez azért volt elengedhetetlen, mert ezáltal tágabb képet kap az olvasó ezen ágazatról. Például sok vállalat takaríthat meg pénzt az elektronikus formára való átállással, azonban nem mindegyik vállalkozás esetében valósítható ez meg, így érdemes alaposan átgondolni ezt a lehetőséget. Továbbá a dolgozat egy részében kihagyhatatlannak éreztem írni a digitális marketingről, amely jelenleg meghatározó része az e-kereskedelemnek. Ma már a legtöbb ember naponta használja az internetet ezért egyre elterjedtebben a különböző internetes hirdetések. Ezek optimalizációjában a Google Analytics sokat segíthet a felhasználónak. Megtartani a meglévő vásárlókat és közben újakat szerezni sokszor nagy kihívás, de ezt a folyamatot az értékesítők számára a Sales Funnel tudja megkönnyíteni. Ezekről mind hosszabban írtam ebben a fejezetben. Továbbá ismertettem egy részletet az influencer marketing folyamatából is, ami manapság az egyik legelterjedtebb online marketing eszköz és folyamat. Az utolsó fejezetem, amely a szakirodalmi áttekintésről szól, az elektronikus fizetési megoldásokat mutatja be. Ezáltal kitértem a banki megoldásokra, a bankfüggetlen bankkártyás fizetésre és a mobiltelefonos fizetésekre is. Ennél a résznél érdekes megemlíteni a jelenlegi járványhelyzet okozta változásokat, amelyek hatására az elektronikus fizetések nagy számban megnövekedtek. Dolgozatomat egy online kérdőíves primer kutatással zártam. Amelyben a kitöltőknek 21 kérdésre kellett választ adniuk. Célom az volt, hogy megvizsgáljam a válaszadók elektronikus vásárlási szokásait és véleményeiket. Továbbá, hogy ezek milyen összefüggésben állnak a demográfiai tényezőkkel. A válaszokból az derült ki, hogy a legtöbben gyakran vásárolnak online felületen, jelenleg a leggyakrabban vásárolt termékek a ruházat és az élelmiszer. Fizetési megoldások közül az egyszerűség szempontja szerint választják a legtöbben a bankfüggetlen bankkártyás fizetést. Ebből az következik, hogy bár sokan a bizalom hiánya miatt hagynak el vásárlás nélkül egy weboldalt, mégis egyre inkább az elektronikus fizetést választják az esetleges utánvétel helyett. Sokaknak volt negatív tapasztalata vásárlásaik során, amikor például nem kapták meg a terméket, vagy az nem olyan volt, mint a képen vagy a leírásban. Az esetek egyharmadában pedig semmilyen kompenzáció nem történt. Emiatt a jelenség miatt lehetnek még sokan bizalmatlanok az eladókkal szemben, így fontos a vállalatoknak, hogy a weboldaluk bizalomkeltő legyen a vásárló felé. Azonkívül mivel a legtöbben Google keresések, hirdetések és influencer marketing által jutnak el arra a weboldalra, ahol később vásárolnak, így ezeknek az eszközöknek a felhasználásával is növelni tudják a bevételeiket. Összességében igyekeztem egy átfogó képet adni az elektronikus kereskedelemről több oldalról megközelítve. Kutatásommal válaszokat kaptam a magamban megfogalmazott kérdésekre és véleményem szerint ezeknek a tényeknek az ismerete egy megfelelő kiindulási alap lehet egy kezdő vállalkozó számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bencsik Csaba
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális marketing, e-kereskedelem, elektronikus fizetés, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, fogyasztói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:54
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet