Pángyánszki Renáta (2020) Vállalati felelősség túl a CSR-en: értékvezérelt vállalkozások. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Pángyánszki Renáta_DNOV88_GM_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Pángyánszki_Renáta_DNOV88.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (809kB) |
Absztrakt (kivonat)
Úgy gondolom, hogy manapság a vállalatok felé már alapelvárás, hogy felelősséget vállaljanak a tetteikért és, hogy etikusan viselkedjenek a vállalatukat érintő minden kérdéskörben. De miért beszélünk egyáltalán a vállalatok felelősségéről? Ahogy nőtt az üzleti szféra jelentősége, a vállalkozások gazdasági szerepe egyre jelentősebb lett. Továbbá a gazdaság tulajdonképpen része a társadalomnak, nem különül el a természeti környezettől és társadalomtól sem, és nem is helyezkedik föléjük. A vállalatok ezen beágyazottsága indokolja az érintettek elvárásainak való megfelelést, azaz a vállalatok felelősségvállalását a tetteikért. A CSR (Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása) fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, melynek hatására a csupán önkéntesség vezérelte cselekvésektől napjainkra elérkeztünk a törvényi és morális felelősség beemeléséhez is. Sajnos sok esetben a vállalatok CSR alatt csak a kommunikációt értik, beszélnek róla, de nem cselekednek, tehát nincs beágyazva a CSR az alaptevékenységükbe. A tényleges és az érintettek felé kommunikált tevékenységek között eltérés van. Ekkor valódi érték létrehozása nem történik, így indokolttá vált a fenntartható fejlődés koncepciójának életre hívása, ami meghaladja a vállalati társadalmi felelősségvállalást. A Tripple Bottom Line szerinti fenntarthatóság egyszerre jelent erőfeszítéseket, hogy a vállalatok gazdaságilag életképesek, környezetileg megfelelőek és társadalmilag felelősek legyenek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, etika, fenntarthatóság, hazai nagyvállalatok, versenyelőny(ök) |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:53 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |