Vállalati felelősség túl a CSR-en: értékvezérelt vállalkozások

Pángyánszki Renáta (2020) Vállalati felelősség túl a CSR-en: értékvezérelt vállalkozások. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Pángyánszki Renáta_DNOV88_GM_szakdolgozat.pdf] PDF
Pángyánszki Renáta_DNOV88_GM_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Pángyánszki_Renáta_DNOV88.pdf] PDF
BA_TO_Pángyánszki_Renáta_DNOV88.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (809kB)

Absztrakt (kivonat)

Úgy gondolom, hogy manapság a vállalatok felé már alapelvárás, hogy felelősséget vállaljanak a tetteikért és, hogy etikusan viselkedjenek a vállalatukat érintő minden kérdéskörben. De miért beszélünk egyáltalán a vállalatok felelősségéről? Ahogy nőtt az üzleti szféra jelentősége, a vállalkozások gazdasági szerepe egyre jelentősebb lett. Továbbá a gazdaság tulajdonképpen része a társadalomnak, nem különül el a természeti környezettől és társadalomtól sem, és nem is helyezkedik föléjük. A vállalatok ezen beágyazottsága indokolja az érintettek elvárásainak való megfelelést, azaz a vállalatok felelősségvállalását a tetteikért. A CSR (Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása) fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, melynek hatására a csupán önkéntesség vezérelte cselekvésektől napjainkra elérkeztünk a törvényi és morális felelősség beemeléséhez is. Sajnos sok esetben a vállalatok CSR alatt csak a kommunikációt értik, beszélnek róla, de nem cselekednek, tehát nincs beágyazva a CSR az alaptevékenységükbe. A tényleges és az érintettek felé kommunikált tevékenységek között eltérés van. Ekkor valódi érték létrehozása nem történik, így indokolttá vált a fenntartható fejlődés koncepciójának életre hívása, ami meghaladja a vállalati társadalmi felelősségvállalást. A Tripple Bottom Line szerinti fenntarthatóság egyszerre jelent erőfeszítéseket, hogy a vállalatok gazdaságilag életképesek, környezetileg megfelelőek és társadalmilag felelősek legyenek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, etika, fenntarthatóság, hazai nagyvállalatok, versenyelőny(ök)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:53
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet