Máthé Márk István (2020) A cargo-partner helye az ellátási láncban, kapcsolatai a partnerekkel és ügyfelekkel. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Máthé Márk István_ O305EY.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. November 26.. Download (2MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (143kB) |
|
PDF
BA_TO_MATHE_MARK_ISTVAN_O305EY.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. November 26.. Download (479kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a cargo-partner helye az ellátási láncban, kapcsolatai a partnerekkel és ügyfelekkel. A dolgozat első részében megindokoltam miért is választottam ezt a témát, illetve említést tettem a téma aktuális helyzetéről is. Az elméleti részben az ellátási lánc menedzsment pontos meghatározására helyeztem a hangsúlyt néhány definíció és magyarázat segítségével. Bemutattam, hogyan épül fel egy ellátási lánc és ismertettem milyen szereplői lehetnek ennek a modellnek. Szót ejtettem az ellátási háló kialakításáról és fontosságáról is. Ezt követően a logisztikai szolgáltatóvá válás folyamata következett, ahol kitértem a különböző szolgáltató típusokra a logisztikai szolgáltatók kategorizálására is. A következő rész a stakeholder elemzés ismertetése volt, ahol bemutattam, miért is fontos a vállalatok stratégiaépítése szempontjából ez a modell. Szó esett a lehetséges érintettekről, az érdekérvényesítésről és a csoportosításokról is. Ezt követte a partneri és ügyfélkapcsolatok elméleti áttekintése, ahol részletesen kifejtésre kerültek a piaci cserekapcsolatok és stratégiai partnerkapcsolatok. A kutatási rész az általam választott vállalat bemutatásával kezdődik. Az elején a cargo-partner megalakulásáról írtam, majd következett a cég értékeiről egy rövid beszámoló, amit a küldetés és jövőkép követett. Ebben a részben a vállalat tervei spekulációi szerepelnek. Fontosnak tartottam még kiemelni a cargo-partner digitális stratégiáját és társadalmi felelősségvállalását. Úgy gondolom ezek a témakörök fontosak, ahhoz, hogy lássuk mennyire komoly és elkötelezett cégről beszélünk. Ezt követően a vállalat nemzetközi terjeszkedéséről írtam, ahol szó esett az első központok létrehozásairól egészen a mai állapotokig. Ezt követte a szervezti struktúra bemutatása, ahol ismertettem a legfőbb részegységeit a magyarországi cargo-partnernek. Ebben a részben részletesen beszámoltam a különböző osztályok munkájáról, szolgáltatásairól és céljairól. Ezt a részt követte a vállalat stakeholder elemzése, ahol látható, mely vállalatok, hol helyezkednek el a cég életében. Ezeket a csoportosításokat röviden meg is indokoltam. A cargo-partner kft. Magyarországon fejezetben szót ejtettem a hazai beruházásokról, a jelenlegi helyzetről, illetve szó esett a pénzügyi eredményekről is. Itt összehasonlítást is tettem a 2018-as és 2019-es eredmények között rövid indoklással alátámasztva a változásokat. Ezt követte a kutatásom érdemi részét kitevő fejezet, melynek címe: A cargo-partner helye az ellátási láncban, kapcsolatai a partnerekkel és az ügyfelekkel (a légi osztály elemzése). Ennek a témának a megválaszolására több mini interjút készítettem a munkatársaimmal, melyeknek a fő kérdései: · Hogyan épül be a cargo-partner kft. az ügyfelei ellátási láncába? · Milyen folyamatokat végzünk ebben a láncban? · Hogyan értékeljük a partnereinket? · Milyen a kapcsolatunk a partnereinkkel? · Mit gondolnak a partnerek a cargo-partner-ről? Ezen kérdések alapján a légi osztály minden részlegét ki tudtam elemezni. A sort a légi importtal kezdtem, ahol bemutatásra kerültek a legfőbb folyamatok, ezt követte az emergency részleg, ahol olyan szállítmányokat kell kezelni, melyek nagyon sürgősek. Erre közúti vagy légi megoldást kell találnia az ott dolgozóknak. Ezt követte a légi export folyamatok bemutatása, a kiscsomagos (courier) szolgáltatások ismertetése, végül pedig a pricing csapat munkájáról írtam részletesebben. Ezt követte két konkrét példa az ellátási láncba való mély beépülésre. A Nuki és a LiSEC nevű vállalatok példáján keresztül tisztán látható, milyen módokon képes a cargo-partner beépülni az ellátási láncokba. A következő rész a cargo-partner partner kapcsolatait mutatja be. Ezt legjobban a partner-és alvállalkozók évenkénti kiértékelése ismerteti. Minden évben egy több szempontból álló értékelést adnak a vezetők a partnereknek és alvállalkozóknak, amely által megtudják milyen besorolást kapnak. Külön a légitársaságok is kapnak a cégtől egy ilyen értékelést. Az ügyfél kapcsolatok bemutatása szintén egy kérdőíves felmérés alapján rajzolódik ki. Minden évben kiküldésre kerülő kérdőív alapján a cargo-partner kap egy értékelést az előző évi szolgáltatásainak minőségéről. Ezt kielemezve kaphat a cég egy képet arról, miken kell fejleszteni és mik azok a folyamatok, amik jól működnek. Az utolsó részben összegzem a tapasztalataimat, összevetem a megfigyeléseimet az elméletben tanultakkal majd javaslatokat teszek néhány fejlesztendő területre.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc - ellátó hálózat, logisztikai szolgáltatások, partnerkapcsolat(ok), szállítmányozás, ügyfélkapcsolat |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:53 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |