Ausztrália szolgáltatásinnovációja a turizmus példáján keresztül bemutatva

Seprényi Dóra (2020) Ausztrália szolgáltatásinnovációja a turizmus példáján keresztül bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Seprényi Dóra_Szakdolgozat 2020_GM_VSZ.pdf] PDF
Seprényi Dóra_Szakdolgozat 2020_GM_VSZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Seprényi_Dóra_DBCTJO.pdf] PDF
BA_TO_Seprényi_Dóra_DBCTJO.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (967kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja megvizsgálni és bemutatni a szolgáltató szektoron belül, a turizmusban nyújtott szolgáltatások innovációit. Az innovációk jelentőségét már a szakirodalom feldolgozása alatt érzékeltetem. A dolgozatomban megjelenő innovációkat Schumpeter nézeteire és kutatásaira, illetve más ismert közgazdászok és kutatók eredményeire alapozom. Az általuk kidolgozott elméletek szerint csoportosítom és kategorizálom az innovációkat. A szakdolgozatom legfontosabb fogalmai az általános innováció, a szolgáltatás és az abban megjelenő innováció, valamint a turizmusinnováció, amely a szolgáltató szektor legnagyobb ágazatában megjelenő innovációkat taglalja. A munkám során, területileg lehatárolva, az Ausztráliában megjelenő innovációkat tanulmányoztam. Ennek az országnak a legfontosabb szolgáltatási exportja a turizmus, így nem volt kérdés, hogy a szolgáltatások közül mely ágazatban megjelenő innovációkat lehet legjobban bemutatni. Három hipotézist állapítottam meg a dolgozatom elején. Az első hipotézis, mely egyben a dolgozatom alapjául szolgált, hogy Ausztrália a leginnovatívabb országok közé tartozik a szolgáltatásnyújtás terén. Ezen hipotézis bebizonyítására a következő kérdés megválaszolása volt szükséges: Melyek voltak azok az innovatív lépései Ausztráliának, amelyek fellendítették az országban a turizmust? Hol tart most Ausztrália az innovációk használatában? Milyen eszközöket használt és használ a turizmusban nyújtott szolgáltatásokban a folyamatos fejlődés és versenyben maradás érdekében?  A második hipotézisem a szolgáltató szektorban használt módszerekre utal, amelyben feltételeztem, hogy a turizmusinnováció, mint szolgáltatás, két legfontosabb eszköze a marketing és a különböző technológiák használata és bevonása az innovációs folyamatba. A hipotézis alátámasztására, Ausztrália szolgáltatószektorából hoztam példákat, amelyeket végrehajtottak vagy éppen jelenleg folyik a fejlesztése, alkalmazása. A szekunderkutatásom mellett egy turisztikai iroda dolgozójával készítettem egy strukturált interjút, amely nagy segítséget nyújtott a hipotéziseim bebizonyításában. Az interjú során nem csak a turizmusban megjelenő innovációkra, az általuk használt módszerekre adott választ, hanem egy emberközpontú fejlesztési lehetőségre is rámutatott. Ahogy már említettem, a turizmus Ausztrália legfontosabb szolgáltatás exportja, mivel óriási bevétele származik belőle az országnak. 2019-ben megjelent COVID-19 pandémia hatásait vizsgálva, szakdolgozatom elején harmadik hipotézisként fogalmaztam meg, hogy a járvány nagy százalékban csökkenti az ország bevételét és a turisták számát. Kutatásomat követően, engem is megleptek a kapott eredmények ezzel kapcsolatosan. A hipotéziseim értékelését követően, Ausztrál szolgáltatásaiban, turizmusában megjelenő innovációk értékelésére SWOT analízist készítettem, melynek eredménye hűen tükrözi az első hipotézisemre kapott végeredményt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Ausztrália, innováció, innovációs tevékenység, marketing, nemzetközi turizmus, szolgáltatásfejlesztés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 16. 12:52
Utolsó módosítás: 2021. Már. 16. 12:52

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet