Seprényi Dóra (2020) Ausztrália szolgáltatásinnovációja a turizmus példáján keresztül bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Seprényi Dóra_Szakdolgozat 2020_GM_VSZ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_Seprényi_Dóra_DBCTJO.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (967kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja megvizsgálni és bemutatni a szolgáltató szektoron belül, a turizmusban nyújtott szolgáltatások innovációit. Az innovációk jelentőségét már a szakirodalom feldolgozása alatt érzékeltetem. A dolgozatomban megjelenő innovációkat Schumpeter nézeteire és kutatásaira, illetve más ismert közgazdászok és kutatók eredményeire alapozom. Az általuk kidolgozott elméletek szerint csoportosítom és kategorizálom az innovációkat. A szakdolgozatom legfontosabb fogalmai az általános innováció, a szolgáltatás és az abban megjelenő innováció, valamint a turizmusinnováció, amely a szolgáltató szektor legnagyobb ágazatában megjelenő innovációkat taglalja. A munkám során, területileg lehatárolva, az Ausztráliában megjelenő innovációkat tanulmányoztam. Ennek az országnak a legfontosabb szolgáltatási exportja a turizmus, így nem volt kérdés, hogy a szolgáltatások közül mely ágazatban megjelenő innovációkat lehet legjobban bemutatni. Három hipotézist állapítottam meg a dolgozatom elején. Az első hipotézis, mely egyben a dolgozatom alapjául szolgált, hogy Ausztrália a leginnovatívabb országok közé tartozik a szolgáltatásnyújtás terén. Ezen hipotézis bebizonyítására a következő kérdés megválaszolása volt szükséges: Melyek voltak azok az innovatív lépései Ausztráliának, amelyek fellendítették az országban a turizmust? Hol tart most Ausztrália az innovációk használatában? Milyen eszközöket használt és használ a turizmusban nyújtott szolgáltatásokban a folyamatos fejlődés és versenyben maradás érdekében? A második hipotézisem a szolgáltató szektorban használt módszerekre utal, amelyben feltételeztem, hogy a turizmusinnováció, mint szolgáltatás, két legfontosabb eszköze a marketing és a különböző technológiák használata és bevonása az innovációs folyamatba. A hipotézis alátámasztására, Ausztrália szolgáltatószektorából hoztam példákat, amelyeket végrehajtottak vagy éppen jelenleg folyik a fejlesztése, alkalmazása. A szekunderkutatásom mellett egy turisztikai iroda dolgozójával készítettem egy strukturált interjút, amely nagy segítséget nyújtott a hipotéziseim bebizonyításában. Az interjú során nem csak a turizmusban megjelenő innovációkra, az általuk használt módszerekre adott választ, hanem egy emberközpontú fejlesztési lehetőségre is rámutatott. Ahogy már említettem, a turizmus Ausztrália legfontosabb szolgáltatás exportja, mivel óriási bevétele származik belőle az országnak. 2019-ben megjelent COVID-19 pandémia hatásait vizsgálva, szakdolgozatom elején harmadik hipotézisként fogalmaztam meg, hogy a járvány nagy százalékban csökkenti az ország bevételét és a turisták számát. Kutatásomat követően, engem is megleptek a kapott eredmények ezzel kapcsolatosan. A hipotéziseim értékelését követően, Ausztrál szolgáltatásaiban, turizmusában megjelenő innovációk értékelésére SWOT analízist készítettem, melynek eredménye hűen tükrözi az első hipotézisemre kapott végeredményt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Ausztrália, innováció, innovációs tevékenység, marketing, nemzetközi turizmus, szolgáltatásfejlesztés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 16. 12:52 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 16. 12:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |