Görömbei Lúcia (2020) X és Z generáció motivációjának vizsgálata a munkaerőpiacon. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_TO_GOROMBEI_LUCIA_FW1ZV8.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (307kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom az X és Z generációs munkavállalókról és a motivációról szól. A generációs különbségek jelen vannak a mindennapi életben, valamint a munka világában. Napjainkban egyre több generációnak kell egymás mellett dolgoznia, amely motivációs szempontból hatalmas kihívást jelent a munkáltatónak. Az X és Z generáció szocializációja között számos eltérés van, ezért munkavállalói szempontból is több tulajdonságban különböznek. A munkavállalók akkor nyújtanak kiemelkedő teljesítményt, ha megfelelően motiváltak. Arra kerestem a választ, hogy milyen tényezők motiválják a két generációt és milyen elvárásaik vannak egy munkahellyel szemben. A kutatásom az X és Z generáció motivációs összefüggéseit és különbségeit térképezi fel a munkahelyen. Egy olyan szakirodalmi szintézis megalkotása volt a célom, amelyben ismertettem a munkaerőpiacon aktívan tevékenykedő generációkat; összehasonlítottam az X és Z generációt munkavállalói szempontok szerint, majd a motiváció fogalmát és tartalomelméletet. Végül a motivációs eszközöket határozom meg és kitérek a két generáció motiválására, amely a munkahelyi teljesítményt fokozza. A primer kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam, egy online kérdőíves megkérdezés segítségével vizsgáltam az X és Z generációs munkavállalók véleményét. Öt kutatási célt fogalmaztam meg a szakdolgozatomhoz, amelyek a csoportos munkavégzésre; bérezési szokásokra; széleskörű fejlődési lehetőségekre; „munka-magánélet” egyensúlyára és a munkahely keresés esetén motiváló tényezőkre irányulnak. A céljaim által számos érdekes eredményhez jutottam a vizsgált generációk motivációjával kapcsolatban. Összességében az X és Z generáció munkahelyi motivációja között felmerülnek hasonlóságok, de a nem pénzbeli juttatások szempontjából eltérőek. Ezen eltéréseket befolyásolják a folyamatos társadalmi; gazdasági; politikai és technológiai változások. A kérdőívemben egyértelműen kiemelik az alapbért, mint pénzbeli ösztönző eszközt. A nem pénzbeli ösztönzők közül az X generációnál a legkiemelkedőbb az elismerés és megbecsülés a végzett munkáért. A Z generációs munkavállalóknak a nem pénzbeli javadalmazás szempontjából a munkahelyi biztonság meghatározó.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generáció, motiváció, munkaerőpiac, munkahely, X generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 14:07 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 14:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |