Az elektronikus kereskedelem jövőbeli fejlődésének útjai, és ezek hatása a szervezeti és szervezetközi menedzsment gyakorlatokra

Királypáli Zoltán (2020) Az elektronikus kereskedelem jövőbeli fejlődésének útjai, és ezek hatása a szervezeti és szervezetközi menedzsment gyakorlatokra. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Királypáli Zoltán_G56KEC_2020_Vállalkozásmenedzsment.pdf] PDF
Szakdolgozat_Királypáli Zoltán_G56KEC_2020_Vállalkozásmenedzsment.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Királypáli_Zoltán_G56KEC.pdf] PDF
BA_TO_Királypáli_Zoltán_G56KEC.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (371kB)

Absztrakt (kivonat)

Úgy gondolom a 2020-as évben egy nagyon komoly fejlődésen megy keresztül a világ. Nem csak a lelkileg tépázza meg az embereket, hanem olyan helyzetbe sodorja olykor őket, amihez fogható nem igen volt a történelemben. Ezért is gondoltam, hogy egy olyan iparágat dolgozok fel, ami megerősödött, sőt, fellendült ennek a helyzetnek az okán.Szakdolgozatom első felében vázoltam, miként alakult ki az elektronikus kereskedelem a napjainkig, és miért is ennyire sikeres.  Fontosnak tartottam, hogy a kezdetektől mutassam be az online teret, hiszen így egy komplexebb képet kapott az olvasó az elektronikus kereskedelemről.A szakdolgozás elején úgy gondoltam, hogy a legfőbb mozgatórugója az online kereskedelemnek kizárólag a fiatalok, azok, akik az internettel együtt nőttek már fel. Úgy gondoltam ebben az irányban fogom megírni a dolgozatomat, hogy megtudjam, jól gondolom-e? Egy kutatási ötlet révén, két kutatási kérdést is feldolgoztam, aminek az lett az eredménye, hogy én magam is jól meglepődtem az eredményeken. Illetve, az igazat megvallva, ahogy jobban beleástam magam az online kereskedés információ áradatába, úgy kezdtem el megváltoztatni a véleményem. Az első kutatási kérdés ráébresztett arra, hogy rengeteg középkorosztálybeli ember használja az internetet vásárlásra, és mennyien rendelnek online havonta többször is akár. Sajnos az idei év nem csak a jó dolgokról szóltak. Az egész világot megtépázó koronavírus járvány sajnos majdnem minden területen felbukkant a világon. Azonban az én általam kidolgozott téma, nagyszerűen prezentálta, hogy nem minden iparág került a csőd szélére. Az elektronikus kereskedelem ebben az évben többszörösen megerősítette magát a piacon, és úgy gondolom, hogy ez még csak a kezdet volt.A szakdolgozás végén úgy gondoltam a jövő történéseit próbálom meg megjósolni, azáltal amilyen információkat kaptam a dolgozat során. Véleményem szerint az elektronikus kereskedelem az egyik, ha nem a legjobb befektetési lehetőség lehet a jövőre nézve, illetve a jelenben amelyik cég nem él ezzel a lehetőséggel, nem tud versenyezni a vetélytársakkal.Végezetül annyit írnék le, hogy az online térben való kereskedés nagyon komoly hatással van a jelenre, de még nagyobb hatást fog gyakorolni a jövőre nézve.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Jarecsni Gábor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Krajcsák Zoltán
Belső
egyetemi docens, Menedzsment Tanszék, PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus fizetés, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, internet, online értékesítés, Y generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:58
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet