Az Erste Bank üzleti modelljének elemzése

Borbély Balázs Máté (2021) Az Erste Bank üzleti modelljének elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Záró Dolgozat 2020.pdf] PDF
Záró Dolgozat 2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

  A felsőoktatási szakképzésben folytatott tanulmányomat egy szakdolgozat megírásával fejezem be, melynek címe: Az Erste Bank üzleti modelljének elemzése. Szakmai gyakorlati helyként az Erste Bank Szigetszentmiklósi fiókját választottam, ahol a kis- és középvállalati ügyfelekhez kerültem közelebb. Ezek után jobban beleláttam jobban a bank működésébe és ezért választottam ezt a témát.  Szakdolgozatom első szakaszában az Erste Bankot mutatom be. Melyben kiderül az első nyitástól kezdve napjainkig a cég teljes története, fejlődései szakaszai, és a nyújtott szolgáltatásai.  Az ezt követő részben az üzleti modellek témakörében szó esik a modellek történetéről és fogalmáról. Majd felhívom a figyelmet a stratégia fontosságára, ami elengedhetetlen a sikeres üzleti modellhez. Ehhez a részhez kapcsolódnak a modellek típusai, amely jellegük és tartalmuk szerint három nagy csoportot különböztetünk meg. Ezek a modellek manapság lettek felkapottak az üzleti életben. Az üzleti modell elemzés témakörben bemutatom, a likviditási eszközöket, amelyek alkalmasak az azonnali kifizetésre. Ezzel szemben a fizetőképesség azt mutatja meg, hogy hosszú távon képesek a kötelezettségeiket teljesíteni. A céltartalékokat a jövőbeni költségekre és veszteségekre tartják, hogy semmi meglepetés ne érhesse őket. A jövedelmezőséget az eredménykimutatás, illetve a mutatók segítségével vizsgálhatjuk. A bank 2018 és 2019 eredménykimutatásait és mérlegeit vetettem alapul, melyhez különböző mutatókat és számolásokat használtam fel. A részletes értékelés alapján arra a megállapításra jutottam, hogy az Erste Bank a vizsgált időszakban biztonságosan működött. Habár a kiszámolt mutatók enyhe csökkenést mutattak az eredménykimutatásban, de ez nem látszik meg és alapvetően a bank stabilitása fent maradt. Szakdolgozatom utolsó fejezetében a bank működését napjainkban mutattam be. A 2019-ben működő univerzális bankok napjainkban már minden ügyféligényt ki tudnak elégíteni, mégis vannak olyan társadalmi csoportok, amelyek tagjai nem, vagy csak korlátozottan szerepelnek a pénzügyi szolgáltatók célszegmensei között. A korona vírus hatására a bank mutató számai stagnálni kezdtek. Személyes véleményem szerint az alapgondolat, hogy a fenntarthatóság mellett az önzetlenség, vezet arra ,hogy a profit és a pénzügyi eredmények mellett támogassa a régió fejlődését azzal, hogy olyan szervezeteknek és alapítványoknak nyújt segítséget, akiket a kereskedelmi bankok pusztán üzleti megfontolásból nem tekintenének célközönségüknek egy jó gondolat. A járványügyi helyzetre való tekintettel a bank magabiztos lépéseket tett mind a megelőzés érdekében mind a személyes kapcsolattartás érdekében. Így személyes tapasztalataim kapcsán csak pozitívumot tudok az Erste-ről mondani és bátran merem ajánlani mindenkinek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Eckert Bálint
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK
Gergely Brigitta
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank- és hitelviszonyok, banki bevételek, banki mérleg, banki rendszerek, bankköltség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:55
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet