Borbély Balázs Máté (2021) Az Erste Bank üzleti modelljének elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Záró Dolgozat 2020.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A felsőoktatási szakképzésben folytatott tanulmányomat egy szakdolgozat megírásával fejezem be, melynek címe: Az Erste Bank üzleti modelljének elemzése. Szakmai gyakorlati helyként az Erste Bank Szigetszentmiklósi fiókját választottam, ahol a kis- és középvállalati ügyfelekhez kerültem közelebb. Ezek után jobban beleláttam jobban a bank működésébe és ezért választottam ezt a témát. Szakdolgozatom első szakaszában az Erste Bankot mutatom be. Melyben kiderül az első nyitástól kezdve napjainkig a cég teljes története, fejlődései szakaszai, és a nyújtott szolgáltatásai. Az ezt követő részben az üzleti modellek témakörében szó esik a modellek történetéről és fogalmáról. Majd felhívom a figyelmet a stratégia fontosságára, ami elengedhetetlen a sikeres üzleti modellhez. Ehhez a részhez kapcsolódnak a modellek típusai, amely jellegük és tartalmuk szerint három nagy csoportot különböztetünk meg. Ezek a modellek manapság lettek felkapottak az üzleti életben. Az üzleti modell elemzés témakörben bemutatom, a likviditási eszközöket, amelyek alkalmasak az azonnali kifizetésre. Ezzel szemben a fizetőképesség azt mutatja meg, hogy hosszú távon képesek a kötelezettségeiket teljesíteni. A céltartalékokat a jövőbeni költségekre és veszteségekre tartják, hogy semmi meglepetés ne érhesse őket. A jövedelmezőséget az eredménykimutatás, illetve a mutatók segítségével vizsgálhatjuk. A bank 2018 és 2019 eredménykimutatásait és mérlegeit vetettem alapul, melyhez különböző mutatókat és számolásokat használtam fel. A részletes értékelés alapján arra a megállapításra jutottam, hogy az Erste Bank a vizsgált időszakban biztonságosan működött. Habár a kiszámolt mutatók enyhe csökkenést mutattak az eredménykimutatásban, de ez nem látszik meg és alapvetően a bank stabilitása fent maradt. Szakdolgozatom utolsó fejezetében a bank működését napjainkban mutattam be. A 2019-ben működő univerzális bankok napjainkban már minden ügyféligényt ki tudnak elégíteni, mégis vannak olyan társadalmi csoportok, amelyek tagjai nem, vagy csak korlátozottan szerepelnek a pénzügyi szolgáltatók célszegmensei között. A korona vírus hatására a bank mutató számai stagnálni kezdtek. Személyes véleményem szerint az alapgondolat, hogy a fenntarthatóság mellett az önzetlenség, vezet arra ,hogy a profit és a pénzügyi eredmények mellett támogassa a régió fejlődését azzal, hogy olyan szervezeteknek és alapítványoknak nyújt segítséget, akiket a kereskedelmi bankok pusztán üzleti megfontolásból nem tekintenének célközönségüknek egy jó gondolat. A járványügyi helyzetre való tekintettel a bank magabiztos lépéseket tett mind a megelőzés érdekében mind a személyes kapcsolattartás érdekében. Így személyes tapasztalataim kapcsán csak pozitívumot tudok az Erste-ről mondani és bátran merem ajánlani mindenkinek.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank- és hitelviszonyok, banki bevételek, banki mérleg, banki rendszerek, bankköltség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:55 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |