Az Erste Bank üzleti modelljének elemzése

Borbély Balázs Máté (2021) Az Erste Bank üzleti modelljének elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Záró Dolgozat 2020.pdf] PDF
Záró Dolgozat 2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

  A felsőoktatási szakképzésben folytatott tanulmányomat egy szakdolgozat megírásával fejezem be, melynek címe: Az Erste Bank üzleti modelljének elemzése. Szakmai gyakorlati helyként az Erste Bank Szigetszentmiklósi fiókját választottam, ahol a kis- és középvállalati ügyfelekhez kerültem közelebb. Ezek után jobban beleláttam jobban a bank működésébe és ezért választottam ezt a témát.  Szakdolgozatom első szakaszában az Erste Bankot mutatom be. Melyben kiderül az első nyitástól kezdve napjainkig a cég teljes története, fejlődései szakaszai, és a nyújtott szolgáltatásai.  Az ezt követő részben az üzleti modellek témakörében szó esik a modellek történetéről és fogalmáról. Majd felhívom a figyelmet a stratégia fontosságára, ami elengedhetetlen a sikeres üzleti modellhez. Ehhez a részhez kapcsolódnak a modellek típusai, amely jellegük és tartalmuk szerint három nagy csoportot különböztetünk meg. Ezek a modellek manapság lettek felkapottak az üzleti életben. Az üzleti modell elemzés témakörben bemutatom, a likviditási eszközöket, amelyek alkalmasak az azonnali kifizetésre. Ezzel szemben a fizetőképesség azt mutatja meg, hogy hosszú távon képesek a kötelezettségeiket teljesíteni. A céltartalékokat a jövőbeni költségekre és veszteségekre tartják, hogy semmi meglepetés ne érhesse őket. A jövedelmezőséget az eredménykimutatás, illetve a mutatók segítségével vizsgálhatjuk. A bank 2018 és 2019 eredménykimutatásait és mérlegeit vetettem alapul, melyhez különböző mutatókat és számolásokat használtam fel. A részletes értékelés alapján arra a megállapításra jutottam, hogy az Erste Bank a vizsgált időszakban biztonságosan működött. Habár a kiszámolt mutatók enyhe csökkenést mutattak az eredménykimutatásban, de ez nem látszik meg és alapvetően a bank stabilitása fent maradt. Szakdolgozatom utolsó fejezetében a bank működését napjainkban mutattam be. A 2019-ben működő univerzális bankok napjainkban már minden ügyféligényt ki tudnak elégíteni, mégis vannak olyan társadalmi csoportok, amelyek tagjai nem, vagy csak korlátozottan szerepelnek a pénzügyi szolgáltatók célszegmensei között. A korona vírus hatására a bank mutató számai stagnálni kezdtek. Személyes véleményem szerint az alapgondolat, hogy a fenntarthatóság mellett az önzetlenség, vezet arra ,hogy a profit és a pénzügyi eredmények mellett támogassa a régió fejlődését azzal, hogy olyan szervezeteknek és alapítványoknak nyújt segítséget, akiket a kereskedelmi bankok pusztán üzleti megfontolásból nem tekintenének célközönségüknek egy jó gondolat. A járványügyi helyzetre való tekintettel a bank magabiztos lépéseket tett mind a megelőzés érdekében mind a személyes kapcsolattartás érdekében. Így személyes tapasztalataim kapcsán csak pozitívumot tudok az Erste-ről mondani és bátran merem ajánlani mindenkinek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank- és hitelviszonyok, banki bevételek, banki mérleg, banki rendszerek, bankköltség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:55
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet