A közösségi média és az influencerek hatása a fogyasztói magatartásra

Judák Dalma (2020) A közösségi média és az influencerek hatása a fogyasztói magatartásra. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Judák_Dalma_Yembor_.pdf] PDF
Judák_Dalma_Yembor_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_TO_Judák_Dalma_YEMBOR.pdf] PDF
BA_TO_Judák_Dalma_YEMBOR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (459kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként egy manapság aktuális és egyre népszerűbb témát választottam, a social mediát, magyarul a közösségi média vizsgálatát. Ezen belül azt, hogy a fogyasztóknak milyen kapcsolatuk van az influencerekkel és a véleményvezérek milyen hatást gyakorolnak a fogyasztói magatartására. Kutatásom során kifejtem, hogy van-e kapcsolat közöttük és ha van, hogyan viszonyulnak egymáshoz. A közösségi média világa nagy hatással van az emberek közötti kommunikációra, hiszen a technológia virágzásával számtalan változás történt a fogyasztók körében és a vállalatok területén is, mivel egyre intenzívebb a kommunikáció és az információellátás közöttük.Célom, hogy feltérképezzem, hogy az emberek mennyire adnak az influencerek véleményére, mennyire hagyják magukat befolyásolni és hogyan tudnak azonosulni velük. Ezenkívül szeretnék választ kapni arra is, hogy a vállalatok, amelyek influencerekkel hirdetnek, mely közösségi felületeken érik el a legnagyobb sikert és hogyan hatnak a fogyasztók vásárlási döntéseire és magatartásukra.Azt is szeretném megtudni, hogy az emberek tisztában vannak-e az infulencer kifejezés jelentésével, ismerik-e őket, rendelkeznek-e tévhitekkel és hogy mitől lehetnek ennyire elfogultak vagy esetleg előítéletesek velük szemben. Kíváncsi voltam arra is, hogy mennyire adnak véleményikre, ajánlásaikra. Vállalati oldalról is szeretném megvizsgálni, hogy hatékonynak bizonyul-e ez a fajta eljárás a fogyasztók megnyerése érdekében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, influencer, marketing, márkaépítés, online reklám, vásálói döntés, vásárlói elégedettség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:54
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet