Bódi Tibor (2021) Szállítókra vonatkozó normák vizsgálata a Citibank Europe Plc. Magyarországi Fióktelepének esetében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Záródolgozat_Bódi Tibor_A1MH41.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (859kB) |
|
PDF
osszefoglalas_2020_FOSZK_Bódi Tibor_A1MH41.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (288kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a szállítóval való kapcsolatot, pontosabban a kapcsolat alapját, a vállalat szállítóval szembeni elvárásait vizsgálom, amit a banki szféra egyik közismert szereplőjének, a Citibank-nak, azon belül is kiemelten a magyarországi fióktelepének példáján keresztül mutatok be. Célom, hogy megválaszolhassam azt a kérdést, vajon jogosak-e azok az elvárások, melyeket a beszállítókkal szemben globális szinten támaszt a cég és, hogy megkeressem azokat az okokat, melyek magyarázatul szolgálhatnak ahhoz, hogy miért éppen az adott normákat állította fel partnereivel szemben a cég. Mindehhez először is a kereskedelmi bankok tevékenységét veszem vizsgálat alá. Ehhez előbb ismertetni fogom a bankrendszert és annak szereplőit, majd pedig bemutatom a Citibank Europe plc. Magyarországi Fióktelepét és azt a szervezeti egységét, melyben jelenleg is dolgozok. Ezt azért tartom fontosnak, mert így megismerhetjük a banki tevékenységet, a bankok által nyújtott termékeket és szolgáltatásokat a vevők szemszögéből is. Ezt követően, pedig bemutatom a szállítói oldalt, a beszállítók termékeit és szolgáltatásait, s elméleti szinten kitérek dolgozatomban a vevő és a szállító közötti kapcsolatokra, s a partnerkapcsolatokon belül is a kapcsolat szorosságára és menedzsmentjére is. A dolgozat szerves részét képezi a szállítóval való kapcsolat alappilléreinek, vagyis azoknak a normáknak az ismertetése, melyek a Citibank-nak a partnereivel való együttműködését határozzák meg. Bemutatom azt a négy fő csoportot, mely köré az elvárások épültek. Egy külön fejezetet szentelek az elvárásokkal kapcsolatos lehetséges indoklásokra, melyben kitérek többek között a vállalatok társadalmi felelősségére, ami egyfajta magyarázatul szolgál a szállítókkal szembeni elvárások kapcsán, illetve arra is, hogy miért éri meg azoknak a vállalkozásoknak, amelyek ezt a felelősséget szem előtt tartják és felelősen viselkednek. Bemutatom, hogy az adatkezelés, a titoktartás és az ellátási biztonság kapcsán felmerülő további gondolatok szintén kapcsolódnak az elvárt normákhoz, valamint a GDPR és a banktitok is előkerülnek a magyarázat részeként.Dolgozatom zárásaként levonom a konklúziót, hogy vajon az alapján, amit részletesen ismertettem, reális alapokra helyezi-e a Citibank az üzleti kapcsolatait, s véleményem szerint mi az, jobban mondva melyek azok az okok, amelyek miatt ilyen elvárásokat támaszt a Citibank partnereivel szemben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adatbázis biztonság, banki tevékenységek, CSR, szállítók, üzleti biztonság |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Már. 01. 13:54 |
Utolsó módosítás: | 2021. Már. 01. 13:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |