Az Y és Z generációbéli attitűdök vizsgálata a munkaerőpiacon

Hermann Ramóna (2020) Az Y és Z generációbéli attitűdök vizsgálata a munkaerőpiacon. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of Szakdolgozat_Hermann_Ramóna_2020 (1) (1).pdf] PDF
Szakdolgozat_Hermann_Ramóna_2020 (1) (1).pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Hermann_Ramóna_HOUGBE.pdf] PDF
BA_TO_Hermann_Ramóna_HOUGBE.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (215kB)

Abstract

Dolgozatom során egy szakirodalmi áttekintés keretein belül szerettem volna bemutatni az Y és Z generációt és ő viselkedésüket, motivációjukat alakító tényezőket. A két generációt külön-külön és összehasonlítva is kiemeltem. Megtaláltam bennük a közös pontot, ami nem más, mint a digitalizáció. Vizsgáltam az őket befolyásoló tényezőket melyek a következőek: kulturális, társadalmi, személyes és pszichológiai. Áttérve a motivációra ismertettem a tartalom- és folyamatelméleteket. Konkrét motivációs elméleteket is bemutattam, melyek a kutatásom alátámasztásában nyújtottak segítséget. Maslow motivációelméletéről, Herzberg kéttényezős motivációelméletéről, Vroom elváráselméletéről, Adams méltányosság elméletéről és Latham-Locke célkitűzéselméletéről esik szó. Szakdolgozatom második felében egy általam készített kutatást mutatok be arról, milyen külső, illetve belső tényezők képesek motiválni az Y és Z generációt. Szerettem volna rávilágítani a két generáció esetleges eltéréseire és hasonlóságaira is. Milyen tényezők vezethetnek elégedetlenséghez, illetve milyen tényezők lehetnek hatékonyak ennek növelésére az egyén és a vállalat számára is egyaránt. Ehhez előfeltevéseket és kutatási kérdéseket fogalmaztam meg, melyeket a primer kutatásom eredményeinek értékelése után alátámasztottam, illetve cáfoltam. 100 ember töltötte ki a kérdőívemet, melyből legjobb tudásom szerint próbáltam a legtöbb információt kiszűrni és levonni a következtetéseket. Bebizonyosodott, hogy a legfőbb húzóerő valóban a pénzben van, ez mindennek a mozgatórugója, emellett számos fontos motivációs tényező került előtérbe, melyeket az ember nem is gondolna fontosnak. Végül a kérdőívemben felmerülő problémákra próbáltam megoldásokat, javaslatokat tenni, melyeket érdemes lehet hasznosítani a munka világában. Legfőbb javaslataim a jövőre és a digitalizációra összpontosítanak, hiszen a világ efelé halad. A kérdés, hogy milyen gyorsan és milyen szinten vagyunk képesek ezzel haladni. A modernizáció lassan az emberek felett is képes lesz átvenni a hatalmat. Egyre nagyobb gépeket eszközöket építünk, amelyek egyre károsabbak lesznek a földünk és önmagunk számára is idővel. A kérdés akkor mégis az, a fiatal generációk megmenteni vagy elpusztítani segítik a földet?

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Emberi Erőforrások

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
Faragóné Lepp Katalin
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK
Fazakas Edina
Külső
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: digitalizálás - digitalizáció, motiváció, viselkedésformák, Y generáció, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2021. Mar. 01. 13:54
Last Modified: 2021. Mar. 01. 13:54

Actions (login required)

View Item View Item