Az Y és Z generációbéli attitűdök vizsgálata a munkaerőpiacon

Hermann Ramóna (2020) Az Y és Z generációbéli attitűdök vizsgálata a munkaerőpiacon. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Hermann_Ramóna_2020 (1) (1).pdf] PDF
Szakdolgozat_Hermann_Ramóna_2020 (1) (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TO_Hermann_Ramóna_HOUGBE.pdf] PDF
BA_TO_Hermann_Ramóna_HOUGBE.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (215kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom során egy szakirodalmi áttekintés keretein belül szerettem volna bemutatni az Y és Z generációt és ő viselkedésüket, motivációjukat alakító tényezőket. A két generációt külön-külön és összehasonlítva is kiemeltem. Megtaláltam bennük a közös pontot, ami nem más, mint a digitalizáció. Vizsgáltam az őket befolyásoló tényezőket melyek a következőek: kulturális, társadalmi, személyes és pszichológiai. Áttérve a motivációra ismertettem a tartalom- és folyamatelméleteket. Konkrét motivációs elméleteket is bemutattam, melyek a kutatásom alátámasztásában nyújtottak segítséget. Maslow motivációelméletéről, Herzberg kéttényezős motivációelméletéről, Vroom elváráselméletéről, Adams méltányosság elméletéről és Latham-Locke célkitűzéselméletéről esik szó. Szakdolgozatom második felében egy általam készített kutatást mutatok be arról, milyen külső, illetve belső tényezők képesek motiválni az Y és Z generációt. Szerettem volna rávilágítani a két generáció esetleges eltéréseire és hasonlóságaira is. Milyen tényezők vezethetnek elégedetlenséghez, illetve milyen tényezők lehetnek hatékonyak ennek növelésére az egyén és a vállalat számára is egyaránt. Ehhez előfeltevéseket és kutatási kérdéseket fogalmaztam meg, melyeket a primer kutatásom eredményeinek értékelése után alátámasztottam, illetve cáfoltam. 100 ember töltötte ki a kérdőívemet, melyből legjobb tudásom szerint próbáltam a legtöbb információt kiszűrni és levonni a következtetéseket. Bebizonyosodott, hogy a legfőbb húzóerő valóban a pénzben van, ez mindennek a mozgatórugója, emellett számos fontos motivációs tényező került előtérbe, melyeket az ember nem is gondolna fontosnak. Végül a kérdőívemben felmerülő problémákra próbáltam megoldásokat, javaslatokat tenni, melyeket érdemes lehet hasznosítani a munka világában. Legfőbb javaslataim a jövőre és a digitalizációra összpontosítanak, hiszen a világ efelé halad. A kérdés, hogy milyen gyorsan és milyen szinten vagyunk képesek ezzel haladni. A modernizáció lassan az emberek felett is képes lesz átvenni a hatalmat. Egyre nagyobb gépeket eszközöket építünk, amelyek egyre károsabbak lesznek a földünk és önmagunk számára is idővel. A kérdés akkor mégis az, a fiatal generációk megmenteni vagy elpusztítani segítik a földet?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Faragóné Lepp Katalin
Belső
Mestertanár, Menedzsment Tanszék, PSZK
Fazakas Edina
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizálás - digitalizáció, motiváció, viselkedésformák, Y generáció, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:54
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet