Az információáramlás és annak problémái a Van Merksteijn Magyarország Kft-nél

Erdélyi Norbert (2020) Az információáramlás és annak problémái a Van Merksteijn Magyarország Kft-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Erdélyi_Norbert_QK43G6.pdf] PDF
Erdélyi_Norbert_QK43G6.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 14..

Download (2MB)
[thumbnail of Erdélyi_Norbert_QK43G6_Titkosítási_kérelem.pdf] PDF
Erdélyi_Norbert_QK43G6_Titkosítási_kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (357kB)
[thumbnail of BA_TO_Erdélyi_Norbert_QK43G6.pdf] PDF
BA_TO_Erdélyi_Norbert_QK43G6.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. December 14..

Download (752kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban azt vizsgáltam meg, hogy milyen a Van Merksteijn Magyarország Kft-nél az információáramlás, milyen területekre van hatással a logisztikai folyamatokat megfigyelve és javaslatot tettem arra, hogy hogyan lehetne rajta javítani. A kutatásomat több szempont alapján végeztem. Először megvizsgáltam a cégnél történő folyamatokat. Ilyen folyamat volt például az árusítás, a rendelések kezelése, vagy akár a raktározási illetve rakodási folyamata. Megfigyeltem a folyamatok során történő lépések sorrendjét, átfutási idejét, kényes pontokat, ahol könnyen történhetnek hibák. Arra lettem figyelmes, hogy ezek a hibák szinte minden esetben valamilyen információáramlással kapcsolatos probléma miatt történtek, legyen szó téves információk átadásáról, vagy hibás adatokról a vállalatirányítási rendszerben. Ezt követően kutatást végeztem arról, hogy hogyan történik a cégnél az ellenőrzés a rakodási, szállítási folyamatok során. Bemutattam, hogy miért fontos az, hogy a Van Merksteijn Magyarország Kft esetében mindig kétszer kerül sor ellenőrzésre egy kiszállítandó, vagy beérkező rakomány esetében, és hogy ezzel a módszerrel mennyi hibát lehet kiküszöbölni, mennyi kellemetlenséget, további költséget lehet elkerülni.  Külön kitértem a szállítási idők elemzésére, hiszen rendkívül fontos a szállítmányozás, illetve a vevők kiszolgálása során az, hogy mikor kapja meg a megfelelő terméket az ügyfél. Elemeztem a Van Merksteijn Magyarország Kft által forgalmazott Standard kerítéselemek, valamint a KONSPORT termékek átlagos szállítási idejét, gyártásuk helyszínét beszerzésük folyamatát illetve beszállítási idejüket. Ezt követően kitértem az ezekkel a termékekkel, illetve szállításokkal kapcsolatos időbeli csúszásokra, esetleges többletköltségekre. Szemléltettem, hogy a Standard termékek esetében általában egy napon belül képes pótlást, cserét végezni a cég valamilyen hibás szállítás esetén, azonban bemutattam azt is, hogy előfordulhat olyan eset, amikor ez a várakozási idő egy hét is lehet. A KONSPORT termékeket vizsgálva arra is kitértem, hogy ezeknél az egyedi méretű kerítéselemeknél a hosszú gyártási idő miatt előfordulhat, hogy hiba esetén fél évet is várnia kell a vevőnek, hogy a megkapja a megfelelő terméket. Interjút készítettem Tordai Balázzsal, a Van Merksteijn Magyarország Kft ügyvezető igazgatójával arról, hogy milyennek látja a cégnél az információáramlás helyzetét, illetve milyen területeken lehetne javítani az esetleges hibák kiküszöbölése érdekében. A korábban említett kutatások során begyűjtött információkból, a szakirodalmakból, illetve cikkekből és az elkészített interjúból levontam a konklúziót és ezek alapján javaslatot tettem az információáramlás problémáinak javítására. A javaslatom egy közös felület létrehozása a vállalatirányítási rendszerben, amelyen minden szükséges információ elérhető mindenki számára. Számításaim szerint ezzel a megoldással rengeteg időt lehet megspórolni, rengeteg hibát lehetne elkerülni illetve nem utolsó sorban a többletköltségeket is jócskán redukálni lehetne. Végezetül kitértem a logisztika jövőjére is, arra, hogy milyen új technológiák, eszközök jelenthetik a jövőt a cégek számára. Bemutattam a Van Merksteijn Magyarország Kft által tervezett fejlesztéseket a közeljövőre nézve, valamint azt is, hogy a korábban említett új technológiák közül melyek azok, amik nem a közeljövőben ugyan, de részét képezhetik a cég mindennapjainak is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Szabó László
Belső
főiskolai docens, Gazdaságinformatika Tanszék, PSZK
Tordai Balázs
Külső
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: információáramlás, logisztika, logisztikai rendszer, rakodás, szállítás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:54
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet