Beltéri útvonal tervező applikáció fejlesztése Androidra

Horváth Martin Patrik (2020) Beltéri útvonal tervező applikáció fejlesztése Androidra. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Horvath_Martin_N3J4I1_szakdolgozat.pdf] PDF
Horvath_Martin_N3J4I1_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (622kB)
[thumbnail of BA_TO_Horváth_Martin_N3J4I1.pdf] PDF
BA_TO_Horváth_Martin_N3J4I1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (184kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom egy útvonaltervező applikáció készítéséről szól androidra. A elsőfele a szükséges háttér információk utáni kutatásom eredményének leírása.Ilyen háttértudás az Android rendszer alapismerete, ami egy Linux kernelenalapul, a Google által vezetett Open Handset Allience (tagjai között például: Sony, Samsunkés Intel) fejlesztett ki, az Apache licenc alatt. Az androidra való fejlesztéshez elengedhetetleneszközkészletet az Android SDK, ami magában foglalja többek között a platform, építő, SDKeszközöket, az Android Debug Bridge-et és az Android emulátort.Hasonlóan szükséges háttértudás a létező útvonal tervező algoritmusok, azoknakfelépítése, erőssége és gyengesége.Ilyen algoritmus a a Kapzsi legjobb első, ami egy viszonylag alapvető, mindenszomszédos csomópontot vizsgáló, mohó algoritmus. Hozzá képest előre lépés az A*algoritmus, ami a kapzsi legjobb elsőt egy út-költség komponens vizsgálatával egészíti ki. AzA* elődje a Dijkstra algoritmus, ami nem rendelkezik heurisztikás becsléssel.Ezután a használt szoftvereket mutatom be, a Unity-t, MonoDevelop-ot és GIMP-et.Elmagyarázom, hogy a projektemet miért pont ezekkel a szoftverekkel vittem végig.A dolgozat további részében végig megyek a fejlesztési folyamaton, az alkalmazássalkapcsolatos igények felmérését kezdve. A felmérés adatainak értelmezése után a fejlesztéstovábbi lépésein megyek végig.Bemutatom :1. Hogyan készítettem el egy interaktív üdvözlő képernyőt és főmenüt, valamint azelkészítéshez felhasznált elemeket.2. Hogyan készítettem el egy a felhasználótól inputokra reagáló programot, a felhasználtelemeket és a szkriptjeim fejlődését, alapvetőtől bonyolultabbig a felugró problémákmegoldásáért.3. Hogyan készítettem el egy a felhasználói inputok nélkül, fájl beolvasását követveautomatikusan működő programot, valamint az ahhoz szükséges egyre összetettebbszkripteket.4. Modell készítésem menetét.5. Applikációm használatának módját.A szakdolgozatom témájául kifejlesztett applikáció sikeresen működik, a fejlesztés soránhasznált szakmai kifejezéseket megértéséhez megjelenésük előtt biztosítottam a szükségestudást.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: algoritmus(ok), alkalmazás(ok), Android, szoftverfejlesztés, tervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Már. 01. 13:53
Utolsó módosítás: 2021. Már. 01. 13:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet